عصر خودرو

یک عرضه، یک دیدار؛

شرکت ژلاتین کپسول ایران به فرابورس آمد

عصر بازار- در اولین روز از خرداد ماه سال ۹۸، نشست خبری ورود شرکت ژلاتین کپسول ایران(سهامی عام) پس از احراز شرایط پذیرش به بازار سرملبه با حضور اعضای هیئت مدیره و جمعی از خبرنگاران برگزار شد. این شرکت به عنوان یکصد و نود و دومین نماد معاملاتی(یکصد و دهمین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج خواهد شد.

شرکت ژلاتین کپسول ایران به فرابورس آمد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در ابتدای این نشست رامین رمضانی مدیرعامل شرکت ژلاتین کپسول ایران در خصوص تاریخچه شرکت گفت: این شرکت به صورت انحصاری  مسئولیت تولید انواع پوکه سخت ژلاتینی کپسول داروئی را بصورت چاپ شده و نیز چاپ نشده بعهده دارد و نیاز بیش از 200 شرکت داروسازی در داخل کشور را تامین می‌کند.

    وی افزود: شرکت ژلاتین کپسول ایران در سال 1376 و با بهره گیری از شش خط تولید آغاز بکار کرده است و به جهت نیاز کشور، خطوط تولید خود را در سال های 1382 و 1388 از نظر کیفی و کمی توسعه داده و در سال 1394 نیز  پروژه توسعه جدید خود را به پایان رساند که سبب افزایش 40 درصدی در ظرفیت تولید گردید و علاوه بر تامین کل نیاز کشور در پنج سال آتی بخش مهمی را نیز صادرات خواهد کرد.
    رمضانی در خصوص نوع فعالیت این شرکت بیان کرد: اصلی ترین فعالیت شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، تولید پوکه های ژلاتینی کپسول داروئی است که از تکنولوژی پیچیده برخوردار بوده و برای تولید آن از ماشین آلات مدرن و با تکنولوژی روز دنیا با رعایت اصول GMP استفاده می شود.
    وی افزود: این شرکت با بهره گیری از 262 نفر پرسنل و 14 خط تولید کاملا مدرن و اتوماتیک و نیز تجهیزات کنترلی بسیار مجهز با ظرفیت عملی سالانه معادل 6.3 میلیارد پوکه کپسول به صورت انحصاری مسئولیت تولید انواع پوکه سخت ژلاتینی کپسول دارویی  را به صورت  چاپ شده و نیز چاپ نشده بعهده دارد و علاوه بر تامین نیاز مشتریان داخلی کشور , بخشی از تولیدات فعلی خود را به صادرات اختصاص داده است و به کشورهای خاورمیانه و CIS  صادر مینماید .
    رمضانی ادامه داد: همانطور که اشاره شد تعهد اصلی شرکت در مرحله اول تامین پوکه کپسول داخلی بوده و ظرفیت لازم در این خصوص ایجاد کرده و در مرحله دوم بازارهای منطقه و جهان فرصت هایی است که در بخش صادرات برای مازاد ظرفیت هدف گذاری شده است.
    رئیس هیئت مدیره شرکت ژلاتین کپسدل ایران در خصوص رقبای شرکت گفت: شرکت در حال حاضر رقیب داخلی ندارد. در سطح بین‌الملل نیز بزرگ‌ترین رقبا شامل  شرکت کپس ژل بلژیک ، شرکت آسوشیتد ای سی جی (ACG) هند و شرکت سوهانگ کره جنوبی است.
    رمضانی اضافه کرد: ما قصد داریم با پیشرو بودن در صنعت تولید انواع کپسول‌های دارویی با تدلید محصول کیفی و به روز رسانی فناوری فروشنده برتر محصول در خاورمیانه باشیم. از سوی دیگر با توسعه تولیدات امیدواریم که بتوانیم صادرات به اروپا را پیش‌رو داشته باشیم.


    مدیر عرضه کارگزاری صبا تامین و شرکت‌های متعهد خرید سرمایه‌گذاری هامون شمال و کارگزاری صبا تامین خواهند بود که هر کدام حداکثر 25 درصد سهام قابل عرضه در روز اولیه را تعهد کرده‌اند. از سویی باتوجه به این موضوع که عرضه اولیه سهام نماد «دکپسول» به روش ثبت سفارش انجام می‌شود، توجه به مفاد «دستورالعمل پذیره نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران» ضروری است.

    برچسب ها