عصر خودرو

ایران و چک تفاهمنامه همکاری صنعتی امضا کردند

عصر بازار- همزمان با نشست مشترک هیات صنعتی جمهوری چک و ایران، تفاهمنامه گسترش همکاری های صنعتی دو کشور بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و وزارت صنعت و تجارت جمهوری چک امضاء شد.

ایران و چک تفاهمنامه همکاری صنعتی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) روز یکشنبه اعلام کرد: این تفاهم نامه بین «محمد باقر عالی» معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل ایدرو و «ادوارد موریتسکی» معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی و دولتی دو طرف امضا شد.
    بر پایه این تفاهمنامه، کارگروه صنعتی ایران و چک با محوریت ایدرو در ایران و نیز وزارت صنعت چک در آن کشور تشکیل می‌شود.
    معاونان وزرای صنعت دو کشور همچنین توافق کردند تا در حوزه صنایع خودروسازی، حمل و نقل ریلی و نیز عرصه‌های فناوری‌های نو و صنایع انرژی از حداکثر ظرفیت و توانایی بخش دولتی و خصوصی برای گسترش همکاری‌ها بهره گرفته و بخش‌های حاکمیتی نسبت به تسهیل فرآیند همکاری‌های بخش خصوصی دو طرف اقدام کند.
    ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک چک- ایران به منظور توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و بازسازی و نوسازی صنایع و کشتی‌سازی، از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.
    در این دیدار، رئیس هیات عامل ایدرو خواستار فرا‌هم‌آوری زمینه‌های ارتباط سریع و آسان بین صنایع کوچک و متوسط دو کشور شد.
    ادوارد موریتسکی معاون وزیر صنعت و «ساوت پلاک چومبا» سفیر جمهوری چک در ایران نیز بر اراده این کشور اروپایی برای هر چه سریع‌تر عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه تاکید کردند.
    به گزارش ایرنا، موریتسکی هفته گذشته در مراسم افتتاح کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک با بیان اینکه ایران دارای اقتصادی بزرگ و برخوردار از ظرفیت‌ها و امکانات متعدد از جمله در حوزه انرژی است، گفت: شرکت‌های جمهوری چک تمایل زیادی به همکاری با ایران در پروژه‌هایی مانند آلومینیوم، نیروگاه و برخی صنایع غذایی دارند.

    برچسب ها