عصر خودرو

تبعات جنگ برای همه سنگین خواهد بود

هیچ عاقلی خواهان جنگ نیست

عصر بازار- روزنامه عکاظ عربستان نوشت که هیچ عاقلی خواهان راه اندازی جنگ نیست در حالی که احساساتی ها خواهان آن هستند بدون اینکه به عواقب و ویرانی ناشی از آن فکر کنند.

هیچ عاقلی خواهان جنگ نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از شفقنا، «خالد السلیمان» نویسنده سعودی در شماره امروز(پنج شنبه) روزنامه دولتی «عکاظ» با بیان این مطلب نوشت: به نظر می رسد عده ای که خواهان جنگ هستند، از اظهاراتی که شبح جنگ را از منطقه خلیج (فارس) دور می گرداند، ناامید شده اند و در مورد اینکه تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه دارای پیام های سیاسی است نه نظامی، ابراز نگرانی کرده اند.

    السلیمان افزود: در حقیقت افزایش حضور نظامی آمریکا بیشتر به منظور اعمال فشار بر ایران و ارسال این پیام روشن است که هر گونه تهدید خطوط دریانوردی و بستن مسیرهای تنگه هرمز با حمله ضربتی مواجه خواهد شد و هر گونه حمله به منافع و نیروهای آمریکا در منطقه، با قدرت لازم پاسخ داده خواهد شد.

    نویسنده در ادامه آورد: اگر آمریکایی ها تمایلی به راه اندازی جنگ علیه ایران داشته باشند، یک ناو هواپیما بر و 90 جنگنده و بمب افکن هرگز کافی نیست در نتیجه نشان دادن قدرت نظامی و و بازدارندگی هدف اول است و هرگونه درگیری، محدود و سریع و مبتنی بر تمایل دو طرف برای عدم تشدید اوضاع خواهد بود اما در صورتی که اوضاع از کنترل خارج شود، نتایج آن برای همه سنگین و هزینه بردار خواهد بود.

    وی ادامه داد: اما مشتاقان جنگ باید در نتایج جنگ عراق و جنگهای دایر در سوریه، لیبی و یمن تامل کنند تا درک کنند که آغاز جنگ ها و شور و شوق برای سردادن شعار و سرود آن، آسانتر از توقف، جبران خسارت ها و التیام زخم های ناشی از آن است.

    روزنامه مذکور در پایان نوشت: مانور نظامی، نشان دادن قدرت و تحقق معادله بازدارندگی از ابزارهای نظامی برای دستیابی به اهداف سیاسی است؛ در مورد موضوع ایران ما در برابر دو گزینه قرار داریم: گزینه اول جنگ ویرانگری است که تبعات سنگینی برای منطقه ی غرق در بحران به بار خواهد آورد و گزینه دوم، بازدارندگی نظامی و محاصره اقصادی شدیدی است که به مذاکرات جدید منتهی شود و – به زعم نویسنده- خطر هسته ای شدن ایران را از بین ببرد.

    برچسب ها