عصر خودرو

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی نسبت به کمبود عرضه نفت

عصر بازار- آژانس جهانی انرژی در گزارش سالانه خود از افزایش تقاضای نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی خبر داد و نسبت به آشفتگی بازار به دنبال تنش‌های سیاسی ابراز نگرانی کرد.

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی نسبت به کمبود عرضه نفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که افزایش عرضه نفت بیش از تقاضا در نیم سال اول می‌تواند تلنگری برای کاهش آن در نیمه دوم سال تلقی شود.

    آژانس جهانی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: نگرانی‌ها در مورد تولید نفت ایران، ونزوئلا و همینطور لیبی و تنش‌ها در بندر فجیره و حمله به دو ایستگاه پمپاژ سعودی و از سویی نگرانی آمریکا بابت سرازیر شدن نفت روسیه به اروپا نیز  مطرح است که همه موجبات بی‌ثباتی در این بازار را فراهم آورده است.

    با توجه به اینکه هنوز اختلالی در روند عرضه نفت ایجاد نشده است ولی آژانس بین‌المللی انرژی «آینده نامطمئن» را در این بازار می‌بیند.

    کشورهای عضو اوپک به همراه روسیه از ابتدای ژانویه تولید خود را تا یک میلیون و 200 هزار بشکه کاهش داده‌اند و در ماه آتی نیز این نشست دوباره تشکیل خواهد شد و گمان می‌رود تصمیم بر ادامه همین روند باشد.

    در ماه آوریل تولید نفت جهان به میزان 300 هزار بشکه کاهش یافت و به میزان 99 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسید.

    بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، با احتساب اینکه تقاضا برای نفت اندکی کمتر شده است ولی این روند تا پایان سال ادامه نخواهد یافت و با افزایش تقاضا رو‌به‌رو خواهیم بود.

    برچسب ها