عصر خودرو

نماینده اهواز:

خسارات کشاورزان سیل زده پرداخت نشده است

عصر بازار- نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از گذشت حدود ۴۰ روز از سیل در خوزستان خسارات کشاورزان سیل زده این استان هنوز پرداخت نشده است.

خسارات کشاورزان سیل زده پرداخت نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، جواد کاظم نسب الباجی یکشنبه در نشست علنی مجلس اظهار داشت: د از مردم غیور و شجاع این استان که با دست خالی به جنگ سیلاب رفتند تشکر می کنم و از ملت ایران بابت حمایت های مادی و معنویشان قدر دانی می کنم.
    کاظم نسبت الباجی افزود: اگر خوزستان نباشد درآمد نفتی ایران محقق نمی شود، برق کشور قطع می شود، صنعت لنگ می زند، کشاورزی کم رونق می شود بنابراین باید به مردم سیل زده آن توجه ویژه شود.
    وی ادامه داد: امروز ایران مدیون ایستادگی خوزستان است لذا پس از گذشت 40 روز دولت می بایست خسارات کشاورزان، دامداران، صنعتگران را پرداخت و نسبت به ارائه وام منازل تخریب شده روستاییان و غیره اقدام کند.
    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: هنوز برخی مردم سیل زده خوزستان در چادرها و در دمای 40 درجه با بدترین شرایط زندگی می کنند.
    وی گفت: برخی راه ها، منازل و مدارس در خوزستان زیر آب هستند و دولتمردان بایستی به سرعت موضوع پرداخت خسارت به سیل زدگان را اجرایی کنند.
    در پی طغیان رودخانه های کارون، دز و کرخه، در فروردین ماه امسال 21 شهرستان در خوزستان متاثر از سیلاب شدند. 133 روستا را آب برد و 374 روستا نیز به صورت جزئی و کلی تخلیه شدند.
    به گفته خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، از چهارم فروردین تاکنون به 256 هزار و 701 نفر سیل زده در استان (بیش از 46 هزار و 808 خانوار) امدادرسانی شده و هشت هزار و 800 نفر به مناطق امن جا به جا شدند.

    برچسب ها