عصر خودرو

رویترز:

صادرات نفت عربستان بیشتر نمی‌شود

عصر بازار- یک منبع آگاه از برنامه‌های نفتی عربستان سعودی اظهار کرد: انتظار می‌رود این کشور صادرات نفت خام خود را در ژوئن پایین هفت میلیون بشکه در روز نگه دارد و تولیدش همچنان پایین‌تر از سهمیه تعیین شده تحت توافق کاهش تولید اوپک خواهد بود.

صادرات نفت عربستان بیشتر نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این امر نشان می‌دهد که ریاض با وجود فشارهای واشنگتن برای کاهش قیمت‌های نفت، تمایلی به افزایش سریع عرضه و روبرو شدن با ریسک ریزش قیمت‌ها ندارد.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده از عربستان سعودی و اوپک خواسته است قیمت‌های نفت را پایین بیاورند اما وی نگفته که با چه کسانی صحبت کرده و این گفت‌وگوها چه زمانی انجام شده است.

    یک منبع آگاه در خلیج فارس به رویترز گفت‌: عربستان سعودی درخواست‌های اندکی بالاتر از سوی مشتریان برای خرید نفت در ژوئن دریافت کرده که همگی تأمین خواهند شد به خصوص درخواست کشورهایی که پیش از این از تحریم‌های آمریکا برای واردات نفت ایران معافیت دریافت کرده بودند. بر مبنای چنین درخواست‌هایی، تولید نفت عربستان سعودی در ژوئن پایین میزان توافق شده تحت پیمان اوپک پلاس خواهد بود در حالی که صادرات این کشور پایین هفت میلیون بشکه در روز می‌ماند.

    این منبع آگاه در ادامه‌ خاطر نشان کرد: بر مبنای شرایط فعلی بازار، سطح تولید نفت اوپک و متحدانش برای پایین بردن سطح ذخایر جهانی نفت و متعادل کردن بازار تا پایان سال کافی خواهد بود.

    اوپک و شماری از تولید کنندگان غیر اوپک که در رأس آنها روسیه قرار دارد برای کاهش تولید به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز در نیمه اول سال 2019 توافق کرده‌اند و قرار است در اواخر ژوئن به منظور بازنگری در سیاست تولید خود دیدار کنند.

    دیدار ژوئن این تولید کنندگان در شرایطی برگزار می‌شود که نگرانی‌ها نسبت به محدودیت عرضه به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، جنگ در لیبی، اختلال عرضه در نیجریه و آلودگی نفت روسیه به نگرانی‌های عرضه افزوده و به بالاتر رفتن قیمت‌های نفت در هفته‌های اخیر منجر شده است.

    این منبع آگاه به رویترز گفت‌: تقاضا برای نفت خاورمیانه از سوی آمریکای شمالی به دلیل فعالیت پالایشگاهی کمتر، تولید داخلی بالا و تعمیرات پالایشگاهی اندک مانده است.

    وزیر نفت جمهوری آذربایجان چهارشنبه هفته جاری اظهار کرده بود عربستان سعودی به این کشور اطمینان داده که تا ژوئن هیچ گونه تصمیم یک جانبه‌ای در خصوص پیمان اوپک پلاس اتخاذ نخواهد کرد.

    برچسب ها