عصر خودرو

آخرین وضعیت تعداد مشترکان اپراتورهای تلفن همراه؛ رایتل رو به رشد

عصر بازار- بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد مشترکان کشور در سه ماه پایانی سال ۹۷ با رشد ۴درصدی همراه بوده است.

آخرین وضعیت تعداد مشترکان اپراتورهای تلفن همراه؛ رایتل رو به رشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد مشترکان کشور در سه ماه پایانی سال 97 با رشد 4درصدی همراه بوده است. همچنین سهم بازار دو اپراتور اول روند کاهشی داشته و رایتل با افزایش روبرو بوده است.

    به گزارش خبرگزاری فارس در آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه ماهه پایانی سال 97، تعداد مشترکین و سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه مشخص شده است .

    بر اساس این آمار، تعداد مشترکان تلفن همراه کشور از 88 میلیون و 722هزار مشترک در پایان سه ماه سوم سال گذشته به بیش از 93 میلیون مشترک در پایان سال 97 رسیده است . ضریب نفوذ تلفن همراه نیز که در پایان آذرماه سال گذشته 109درصد بوده در پایان اسفند 97 به 113درصد افزایش یافته است.

    براساس این آمار، 53 میلیون و 857 هزار و 297 متعلق به اپراتور همراه اول هستند که 59.29 درصد سهم بازار را در اختیار دارد که البته در سه ماهه منتهی به آذر ماه سال قبل  60.70 درصد بازار را در اختیار داشت .

    در این گزارش تعداد مشترکان ایرانسل 33 میلیون و 234 هزار و 972 اعلام شده است که برابر با 36.45 درصد سهم بازار است ؛تعداد مشترکان این اپراتور در سه ماهه منتهی با آذر سال قبل و بنابر گزارش اعلام سازمان تنظیم و مقررات  37.46 درصد بازار تلفن همراه بوده است.

    آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اما حکایت از رشد چشمگیر مشترکان رایتل در این بازه زمانی دارد.

    بر اساس این آمار، تعداد مشترکان رایتل در پایان سال 97 به 3 میلیون و 947 هزار و 931 نفر رسیده است. این در حالی است که در آمار قبلی ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آذرماه سال گذشته، تعداد مشترکان فعال رایتل یک میلیون و 617 هزار و 631  اعلام شده بود که مقایسه این دو عدد نشان از رشد حدود  2.5 برابری تعداد مشترکان رایتل در سه ماهه پایانی سال 97 حکایت دارد.

    همچنین در آمار اعلام شده سه ماهه منتهی به آذر سال 97، سهم بازار رایتل 1.82 درصد بوده است که در پایان سال 97 این عدد به  4.24 درصد رسیده است.

    برچسب ها