عصر خودرو

یک مقام مسئول در شیلات:

فروش تن ماهی بیش از ۱۴.۵۰۰ تومان تخلف است

عصر بازار- مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران گفت: در پی توافقی که با اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران داشته‌ایم قیمت فروش هر کیلوگرم ماهی تن "هور" را به ۱۸ هزار تومان و ماهی تن " گیدر" را به ۱۹ هزار تومان کاهش دادند،‌ با این تصمیم قیمت هر قوطی تن ماهی در بازار نیز کاهش می‌یابد و به متوسط ۱۴.۵۰۰ تومان در اسفندماه سال گذشته می‌رسد.

فروش تن ماهی بیش از ۱۴.۵۰۰ تومان تخلف است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، عیسی گلشاهی با بیان اینکه جهش قیمت تن ماهی در یک هفته گذشته به دلیل افزایش قیمت فروش ماهی توسط صیادان بود، اظهار کرد: صیادان افزایش هزینه‌های جانبی صید و صیادی و همچنین هزینه‌های جاری خود را دلیل بالا بردن قیمت فروش ماهی عنوان می‌کردند.

    وی ادامه داد: حضور واسطه‌ها بین صیادان و کارخانه‌ها دلیل دیگر افزایش قیمت ماهی تن بود.

    گلشاهی با بیان اینکه مذاکره با اتحادیه صیادان بخشی از مشکلات را حل کرده است، افزود: در جلسه‌ای که با این اتحادیه داشته‌ایم علاوه بر توافق درباره کاهش قیمت فروش ماهی تن، تمهیداتی اتخاذ شد تا صیادان امکان فروش صید خود به کارخانه‌های فرآوری و بسته بندی را بدون واسطه داشته باشند.

    به گفته وی؛ نتیجه این توافقات و تمهیدات کاهش 3 هزار تومانی در هر کیلوگرم تن ماهی شد که اثر آن کاهش قیمت در بازار مصرف خواهد بود.

    گلشاهی تاکید کرد: از چند روز آینده قیمت متوسط هر قوطی تن ماهی باید مطابق با قیمت تعیین شده در اسنفدماه سال گذشته یعنی 14.500 تومان برسد و فروش بیش از این قیمت تخلف است.

    مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران همچنین از اجرای طرح فروش ویژه محصولات آبزیان با تخفیف های 20 تا 25 درصدی برای ماه رمضان، خبر داد و گفت: همچنین به مناسبت ماه رمضان توافقی با اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران داشته‌ایم که بر اساس آن محصولات آبزی پروری به مدت 30 روز با 20 تا 25 درصد تخفیف در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

    گلشاهی در پایان تاکید کرد: تخفیف 20 درصدی شامل تمام محصولات آبزی پروری و تخفیف 25 درصدی برای محصولات خاص اعمال می‌شود.

    برچسب ها