عصر خودرو

قاچاق دام زنده از مرزهای کشور ادامه دارد

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: قاچاق دام زنده علی رغم تدابیری که در نظر گرفته شده است کماکان در مرزهای استان‌هایی مانند کردستان ادامه دارد.

قاچاق دام زنده از مرزهای کشور ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، علی محمد مرادی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش عرضه دام به کشتارگاه‌ها طی زمستان سال گذشته، گفت: در سال گذشته با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز شاهد کاهش کشتار دام در کشتارگاه‌ها بودیم زیرا دامداران تمایلی به عرضه دام خود به بازار نداشتند.

    توان خرید گوشت قرمز توسط مردم بسیار کاهش پیدا کرده است

    نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته توان خرید گوشت قرمز توسط مردم بسیار کاهش پیدا کرد و به یکباره قیمت گوشت از 50 هزار تومان به بیش از 100 هزار تومان رسید، ادامه داد: در استان کردستان علی‌رغم اینکه دامداری‌های بسیار زیادی وجود دارد قیمت گوشت قرمز به هر کیلوگرم یک صد و 20 هزار تومان افزایش یافت.
    علی محمد مرادی

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت گوشت قرمز حتی خود دامداران نیز دیگر توان کشتار ندارند و این موضوع فاجعه است، تصریح کرد: در مرز افراد سود جو با توجه به کاهش ارزش پول ملی حاضر هستند دام زنده را با قیمت هرکیلوگرم یک‌صد و 50 هزار تومان خریداری کنند.

    بازار گوشت قرمز در داخل کشور و بر روی مرزها در اختیار دلالان

    مرادی با اشاره به اینکه در مقطعی از زمان برخی افراد دام‌ها مولد را که ذخیره ژنتیکی کشور محسوب می‌شوند را نیز از کشور به صورت قاچاق خارج کردند، اضافه کرد: بازار دام زنده در داخل کشور در اختیار دلالان است و این افراد شرایط موجود را کنترل می‌کنند، نیاز است تا دولت ورود جدی به مسئله قاچاق دام زنده داشته باشد.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: قاچاق دام زنده علی رغم تدابیری که در نظر گرفته شده کماکان در مرزهای استان‌هایی مانند کردستان ادامه دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو