عصر خودرو

سازمان خصوصی سازی نقشی در تعیین قیمت بنگاه های اقتصادی ندارند

عصر بازار- وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه واگذاری ها موضوعی نیست که توسط سازمان خصوصی سازی تعیین قیمت شود، گفت: قانونگذار روش قیمت‌گذاری در واگذاری ها را تعیین کرده است.

سازمان خصوصی سازی نقشی در تعیین قیمت بنگاه های اقتصادی ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار« به نقل از خانه ملت، فرهاد دژپسند درباره خصوصی‌سازی و مشکلات موجود در این زمینه، گفت: آسیب شناسی‌های بسیاری درباره روش‌های واگذاری، قیمت گذاری، و سیاست هایی برای شفافیت و تقویت خصوصی سازی انجام گرفته است.

    وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به جلسه امروز هیات واگذاری، افزود: در این جلسه درباره واگذاری باقی مانده سهام دولت در شرکت هایی که در بورس هستند تصمیم گیری شد. امیدوارم در آینده ای نزدیک این پروسه طی و ابلاغ شود. اگر این امر محقق شود گام بزرگی در واگذاری ها در محیطی شفاف انجام می شود و منافع حاصله نیز به مردم می رسد.

    قانون گذار روش قیمت‌گذاری در واگذاری ها را تعیین کرده است

    وی اظهار کرد: قانون گذار روش قیمت‌گذاری در واگذاری ها را تعیین کرده است در حال حاضر برای قیمت گذاری از کانون کارشناسان دادگستری تیمی را درخواست کرده و این افراد به محل موضوع واگذاری مراجعه می‌کنند و پس از بررسی قیمت پیشنهادی را ارائه می دهند.

    وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه واگذاری ها موضوعی نیست که توسط سازمان خصوصی سازی تعیین قیمت شود، ادامه داد: قیمت پیشنهادی به هیات واگذاری که متشکل از 2 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای اتاق‌های بازگانی و تعاون وزیر دادگستری ارائه شده و بررسی و تعیین می شود بنابراین در واگذاری ها روال قانونی طی می شود.

    برچسب ها