عصر خودرو

افزایش ۵۰درصدی فروش تاپیکو در سال گذشته

عصر بازار- مجموع فروش محصولات هلدینگ تاپیکو در سال گذشته حدود ۴۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۵۰درصدی فروش تاپیکو در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در مراسم گرامیداشت روز کارگر از افزایش 50 درصدی فروش و سه برابری سود این هلدینگ در شش  ماهه نخست سال گذشته خبر داد.

    مخدومی ضمن تبریک این روز به کارگران این شرکت با اشاره به برخی از اقدامات شرکت تاپیکو در سال 97  گفت: در خانواده تاپیکو ارزش بازار در سال 97  از 12750 میلیارد به 21 هزار میلیارد تومان رسید که حدود 50 درصد افزایش داشته است.

    مخدومی در ادامه با اشاره به تسویه 65 درصد از وام های قبلی این شرکت گفت: در مجموع فروش محصولات در خانواده تاپیکو در سال گذشته حدود 46 درصد افزایش داشته است.

    وی همچنین با اشاره به سود شش ماهه شرکت تاپیکو گفت: سود تاپیکو در شش ماهه نخست سال 97 نسبت به شش ماهه نخست سال 96 از 765 میلیارد تومان به 2400 میلیارد تومان رسید.

    مخدومی در ادامه خبر افزایش تولید گروه پتروشیمی تاپیکو و دستیابی به رکورد بیشترین تولید توسط پتروشیمی فن آوران و خراسان را مطرح و گفت: تاپیکو طبق اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی رکورد بیشترین تولید در بین تمامی شرکت های پتروشیمی در سال 97 را به خود اختصاص داد که از دستاوردهای این شرکت  در سال 97 می باشد.

    وی همچنین با اشاره به رتبه تاپیکو در میان صد شرکت برتر در سال 97 ، گفت: در سال 97 تاپیکو با سه پله صعود از رتبه 23 به 20 ارتقا یافت  توانستیم در هلدینگ های چند رشته ای در همایش سالانه صد شرکت برتر ایران رتبه یک را بدست آوریم.

    مخدومی در ادامه تصریح کرد: افزایش سهام شناور در تاپیکو طی سال گذشته از 6 درصد قبل به11/6درصد رشد همراه بوده است .

    وی ثبت افزایش سرمایه شرکت های ایرانول و پاسارگاد به مبلغ 260 میلیارد تومان را از دیگر اقدامات این هلدینگ در سال گذشته بیان کرد و گفت: بازده سهام تاپیکو از ابتدای سال 97 تاکنون 74 درصد رشد داشته است .

    مخدومی همچنین به ارتقای رتبه شفافیت تاپیکو در بین هلدینگ های بورسی اشاره کرد و گفت: پرداخت سود سهامداران حقیقی 12 روز پس از برگزاری مجمع عمومی برای نخستین بار و پرداخت و سود سهام کلیه سهامداران یک ماه پس از برگزاری مجمع از دیگر اقدامات سال 97 هلدینگ تاپیکو است.

    برچسب ها