عصر خودرو

قیمت احتمالی زولبیا و بامیه مشخص شد

عصر بازار- رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان گفت: تاکنون ابلاغیه ای در خصوص قیمت قطعی زولبیا و بامیه به ما اعلام نشده است اما با توجه به مذاکرات صورت گرفته، قیمت این شیرینی در ماه رمضان ٢۰ هزار تومان خواهد بود.

قیمت احتمالی زولبیا و بامیه مشخص شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایرنا، «علی بهره مند» روز شنبه افزود: به نظر نمی رسد قیمت ٢۰ هزار تومان با تغییر همراه شود.
    وی ادامه داد: بسیاری از شیرینی فروشان نسبت به وضعیت موجود اعتراض دارند و احتمال اینکه به دلیل متضرر شدن نسبت به پخت زولبیا و بامیه برای ماه رمضان اقدام نکنند، وجود دارد.
    رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان اظهار داشت: تمام صنف ها زمانی که قیمت ها افزایش می یابد همان روز افزایش قیمت را بر کالاها اعمال می کنند، در حالی که صنف قنادان و شیرینی فروشان باید یک سال صبر کند تا سازمان حمایت مجوز افزایش قیمت را صادر کند.
    «علی توکلی» که در یکی از مناطق مرکزی تهران قنادی دارد، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: هر کیلوگرم زولبیا و بامیه پارسال 15 هزار تومان بود اما شنیده ایم که سازمان حمایت روز چهارشنبه قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه را 20 هزار تومان تصویب کرده است.
    وی در مورد افزایش نرخ مواد اولیه تهیه زولبیا و بامیه گفت: پارسال هر گونی 40 کیلوگرمی آرد 55 هزار تومان بود که این رقم امسال به 165 تا 170 هزار تومان رسیده است.
    توکلی اظهار داشت: روغن مایع 16 کیلویی پارسال 55 تا 60 هزار تومان بود و قنادان وجه را دوماه پس از تحویل پرداخت می کردند اما اکنون این ماده اولیه با 100 هزار تومان افزایش به 160 هزار تومان رسیده است و فروش فقط به صورت نقدی انجام می شود.
    این فعال اقتصادی، اضافه کرد: پارسال هر کیلوگرم شکر دو هزار و 500 تا دو هزار و 800 تومان عرضه می شد اما امسال هر کیلوگرم شکر 9 هزار تومان قیمت خورده است و با کمبود در بازار نیز روبرو هستیم.
    وی با بیان اینکه زولبیا و بامیه به 15 ماده اولیه نیاز دارد، گفت: حتی جعبه زولبیا و بامیه از هر کیلوگرم چهار هزار تا چهار هزار و 200 تومان به 18 هزار تومان افزایش یافته است.

    برچسب ها