عصر خودرو

نفت سد ۷۵ دلار را شکست

عصر بازار- به دنبال تاثیر تحریم همه جانبه نفت ایران توسط آمریکا، قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالای ۷۵ دلار در هر بشکه رفت.

نفت سد ۷۵ دلار را شکست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بعد از آنکه آمریکا در روز دوشنبه خبر از عدم تمدید معافیت 8 کشور از خرید نفت ایران را اعلام کرد، قیمت نفت صعودی شد و در همان روز حدود 3 درصد بالا رفت. رشد قیمت نفت ادامه‌دار بود و در روزهای گذشته اگر چه نه با همان سرعت اولیه، اما همچنان به قیمت‌های بالاتر نگاه می‌کرد.
    بر همین اساس، امروز نفت برنت در معاملات جهانی در ساعاتی از روز حتی به 75 دلار و 55 سنت نیز رسید که نشان از رشد 1 دلاری قیمت دارد اما در ادامه تا حدی پایین آمد و 80 سنت گران‌تر از دیروز معامله شد. نفت برنت با این رشد قیمت، در کانال 75 دلار باقی ماند و 75 دلار و 37 سنت قیمت خورد.
    نفت سبک آمریکا یا همان نفت دبلیو تی آی نیز از گردونه گرانی‌ها عقب نماند و 28 سنت گران‌تر از دیروز داد و ستد شد. نفت سبک آمریکا 66 دلار و 71 سنت قیمت‌گذاری شد تا امید به 67 دلاری شدن را تقویت کند.
    با تحریم‌های آمریکا و اظهار نظرهای مقامات عالی رتبه ایرانی در این مورد، بازار نفت نگران بر هم خوردن عرضه نفت در بازار است و افزایش قیمت‌ها را نیز می‌توان واکنش طبیعی بازار دانست.
    در این بین برخی کارشناسان حوزه انرژی با توجه به ریسک ایجاد شده در بازار نفت معتقدند در صورتی که آمریکا در تصمیم خود تجدید نظر نکند، قیمت نفت تا 100 دلار نیز بالا می‌رود و این موضوع می‌تواند برای اقتصاد آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت خام دنیاست زنگ خطر باشد.
    به گفته این کارشناسان، در صورتی که روند افزایش قیمت، فردا نیز ادامه‌دار باشد و نفت با روند صعودی هفته را به پایان برساند، احتمال حرکت قیمت‌ها به کانال‌های بالاتر در هفته پیش رو تقویت خواهد شد.
    در مقابل کارشناسانی نیز عقیده دارند که رشد قیمت‌ها بیش از آنکه به دلیل بر هم خوردن نظم عرضه و تقاضا باشد، به دلیل هیجانات بازار است و با گذشت زمان حتی قیمت‌ها می‌تواند از کانال 70 دلاری عقب‌نشینی کرده و کاهش پیدا کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو