عصر خودرو

با افت ۰.۳ درصدی؛

کره‌جنوبی بیشترین رشد منفی اقتصادی ۱۱ سال گذشته را تجربه کرد

عصر بازار- رشد اقتصادی کره‌جنوبی در ۳ ماهه اول ۲۰۱۹، با افت ۰.۳ درصدی نسبت به ۳ ماهه قبلی روبرو شد. این بیشترین رشد منفی اقتصاد کره از اواخر ۲۰۰۸ تا کنون است.

کره‌جنوبی بیشترین رشد منفی اقتصادی ۱۱ سال گذشته را تجربه کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در واکنش به تنش‌های چین و آمریکا و کاهش تقاضای چین، شرکت‌های کره‌جنوبی سرمایه‌گذاری‌های خود را کاهش دادند و با افت صادرات اقتصاد این کشور در سه ماهه اول امسال به طور غیرمنتظره‌ای منقبض شد تا بدترین عملکرد خود از بحران مالی جهانی تا کنون را ثبت کند.

    این انقباض غیرمنتظره باعث شد گمانه‌زنی‌ها در مورد تغییر 180 درجه‌ای سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی و احتمال کاهش نرخ بهره، تقویت شود.

    بانک مرکزی کره‌جنوبی، روز پنج‌شنبه اعلام کرد: افت شدیدتر از حد انتظار بخش سازندگان تراشه کامپیوتری، به سرمایه‌گذاری‌ها در 3 ماهه اول آسیب زده، در حالی که کاهش صادرات، سود به دست آمده از رشد مصرف بخش خصوصی را خنثی کرده است.

    رشد اقتصادی کره‌جنوبی در 3 ماهه اول 2019، با افت 0.3 درصدی نسبت به 3 ماهه قبلی روبرو شد. این بیشترین رشد منفی اقتصاد کره از اواخر 2008 تا کنون است. در آن سال اقتصاد کره با رشد منفی 3.3 درصدی روبرو شده بود. این در حالی است که رشد اقتصادی کره در سه ماهه اکتبر تا دسامبر، 1 درصد بوده است.

    پس از اعلام این داده‌ها، سهام کره 0.43 درصد افت کرد، در حالی که وون کره‌جنوبی به پایین‌ترین نرخ برابری دلار خود از اوایل 2017 تا کنون رسید.

    برچسب ها