عصر خودرو

فاینکس ۲۰۱۹ (۱۵)

مدیرعامل فرابورس اعلام کرد: سهم ۷۵ درصد فرابورس از بازار بدهی

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس ایران گفت: ارزش بازار بدهی در ۲۹ اسفند ۹۷ رقمی بالغ بر ۱۰۱.۷ هزار میلیارد تومان بوده که فرابورس از این میزان، سهم ۷۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل فرابورس اعلام کرد: سهم ۷۵ درصد فرابورس از بازار بدهی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، امیر هامونی امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری در دومین روز برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به آمار عملکرد فرابورس در سال 97 اشاره و اظهار کرد: این بورس با کسب بازدهی 106 درصدی شاخص آیفکس، توانست در میان بورس‌های عضو فدراسیون جهانی به لحاظ کسب بازدهی، صدرنشین شود.

    وی افزود: ارزش بازاری فرابورس از رقم 120 هزار میلیارد تومان در آخرین روز کاری سال 1396 به رقم 257 هزار میلیارد تومان در مدت مشابه سال 1397 رسید که رشد بالغ بر 80 درصدی را نشان می‌دهد. ارزش معاملات نیز در سال گذشته رکورد جدیدی ثبت کرد؛ به طوری که به رقم 101 هزار میلیارد تومان در مجموع معاملات بازارها رسید و با افزایش 71 درصدی روبرو شد.

    این مقام مسئول ادامه داد: فرابورس از طریق پذیره‌نویسی اوراق و سهام شرکت‌های سهامی عام، افزایش سرمایه شرکت‌ها، عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌ها و اسناد خزانه اسلامی، 34.9 هزار میلیارد تومان تأمین مالی برای دولت و بنگاه‌ها به ارمغان آورد.

    هامونی به رشد آیفکس و ارزش بازاری فرابورس طی فروردین امسال نیز اشاره کرد و گفت: شاخص کل فرابورس در پایان فروردین به بیش از 2400 واحد رسیده که بازدهی 10 درصدی را در یک ماه گذشته نشان می‌دهد. همچنین ارزش بازاری این بورس از 257 به 276 هزار میلیارد تومان در پایان این ماه افزایش یافته است.

    وی در خصوص آخرین وضعیت بازار بدهی نیز گفت: ارزش بازار بدهی در 29 اسفند 97 رقمی بالغ بر 101.7 هزار میلیارد تومان بوده که فرابورس از این میزان، سهم 75 درصدی را به خود اختصاص داده است.

    مدیرعامل فرابورس گفت: این بورس از سه سال گذشته تصمیم گرفت از فضای نمایشگاهی به عنوان فرصتی برای شنیدن صدای اکوسیستم نوآوری در بازارهای مالی استفاده کند. از این رو با برگزاری رویداد فین‌استارز، امکان حضور استارت‌آپ‌های فین‌تک را در فاینکس فراهم می‌کند تا بتوانند جذب سرمایه کنند و وارد مذاکره و عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران شوند.

    هامونی ضمن اشاره به تاکید همواره بر اهمیت نوآوری در اقتصاد افزود: مهم این است که به اکوسیستم نوآوری کمک کنیم و فین‌استارز، برنامه‌ای است برای اینکه بازار سرمایه‌ای‌ها برای توسعه نوآوری، خود پیش‌قدم شوند. این رویداد سال گذشته رکورد جدیدی در توسعه صنعت فین‌تک ثبت کرد و سال جاری نیز استقبال گسترده‌تری را شاهدیم.

    وی درباره برنامه‌های سال جاری فرابورس گفت: توسعه فناوری و ارائه چند محصول فناورانه در نرم‌افزارهای مرتبط، استفاده از هوش‌مصنوعی در نظارت و سامانه‌های نظارتی بازار،توسعه بازار دانش‌بنیان و SME در تحریک بازار، اصلاح قوانین و مقررات و شفافیت و حاکمیت شرکتی، توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری،انجام پروژه‌های مشترک با بورس‌ها (بورس تهران، کالا، انرژی)، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف و فین تک‌های مرتبط، تقویت ساختارهای امنیت اطلاعات، تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری و سواد مالی که پکیج‌ها و محصولات استارتاپی خوبی هم در این حوزه‌ها وجود دارد، جزو برنامه‌های در دستور کار سال جاری فرابورس است.

    هامونی از تشکیل کارگروهی در فرابورس جهت بررسی کاربردهای بلاکچین در بازار سرمایه خبر داد و گفت: با انتشار گزارش این کارگروه در ماه‌های آینده، درباره استفاده از ظرفیت‌های بلاکچین در بازار سرمایه تصمیم می‌گیریم. ATO و STOها مهم‌ترین حوزه‌هایی است که در آنها بلاکچین برای بازار سرمایه کاربرد دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو