عصر خودرو

مرغ ارزان شد

عصر بازار- چهارآیین گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها با کاهش ۳۰۰ تومانی به ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

مرغ ارزان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، برومند چهار آیین، عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از کاهش 300 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 9 هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌های سطح شهر 12 تا 12 هزار و 500 تومان است.

    وی کاهش شدید تقاضا در برابر عرضه را دلیل اصلی روند نزولی نرخ مرغ در بازار دانست و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که نرخ مرغ با تلورانس حداکثر 200 تا 300 تومانی طی روز‌های آتی در بازار در نوسان باشد.

    چهار آیین ادامه داد: طی روز‌های اخیر شرکت‌های باربری بدون نظارت وزارت راه و شهرسازی یکه تازی کردند، به طوریکه مبلغی مازاد پشت بارنامه دریافت کردند که این امر هزینه اضافی بر مرغداران تحمیل کرده است که در صورت استمرار این روند، وزارت راه و شهرسازی باید تبعات گرانی مرغ در ماه رمضان به سبب ازدیاد تقاضا برای خرید را بپذیرد.

    این مقام مسئول نرخ مرغ در ماه رمضان را پیش‌بینی کرد و گفت: اگر موضوع اصلاح نرخ مصوب مرغ یا دریافت مبلغ اضافه پشت بارنامه رفع نشود، بدون تردید نرخ مرغ در روز‌های آینده به طور نامتعارفی افزایش می‌یابد و در غیر این صورت آرامش بازار ادامه خواهد داشت.

    وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است، بیان کرد: باوجود اظهارات مسئولان مبنی بر آنکه نهاده‌های موجود در بنادر بیش از نیاز تولیدکنندگان است، اما حمل‌ونقل با مشکلاتی روبه‌روست که در نهایت این امر افزایش نرخ نهاده‌های دامی در بازار آزاد را به همراه داشته است.

    چهار آیین نرخ هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را 5 هزار و ذرت یک هزار و 750 تا یک هزار و 800 تومان اعلام کرد و گفت: توزیع نهاده‌های دامی با نرخ مصوب به کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد، در حالیکه برای کنترل نرخ و جلوگیری از سودجویی دلالان باید در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، چراکه کشتارگاه‌ها در ازای عرضه مرغ ارزان قیمت، نهاده با نرخ مصوب از دولت دریافت می‌کنند و سپس با نرخ آزاد در بازار به مرغداران عرضه می‌کنند که این امر اجحاف در حق تولیدکنندگان است.

    عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی میزان جوجه ریزی فروردین در واحد‌های مرغداری را 100 میلیون قطعه اعلام کرد، گفت: اگرچه بنابر آخرین آمار میزان جوجه ریزی نسبت به اسفند 10 درصد کاهش یافته است، اما به سبب کاهش تقاضا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت مشکلی در عرضه نخواهیم داشت.

    وی در پایان با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، تصریح کرد: با وجود کاهش جوجه ریزی در فروردین، کمبودی در عرضه نداریم که بخواهیم بخشی از نیاز کشور را از طریق واردات تامین کنیم، ضمن آنکه واردات گوشت مرغ به سبب ظرفیت بالای تولید نوعی خیانت به مرغداران به شمار می‌رود.

    برچسب ها