عصر خودرو

فاینکس ۲۰۱۹ (۱۰)

معاون تامین سرمایه شرکت راه آهن در پنل تخصصی تامین مالی صنعت ریلی : دلایل استقبال بازار سرمایه از صنعت ریلی

نقش محوری بازار سرمایه در تامین مالی کشور

عصر بازار- در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، پنل تخصصی تامین مالی صنعت ریلی با حضور نوراله بیرانوند معاون تامین سرمایه شرکت راه آهن و محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن و با حضور خبرنگاران و علاقه مندان در غرفه کلینک درمانگری مالی تمدن برگزار شد.

معاون تامین سرمایه شرکت راه آهن در پنل تخصصی تامین مالی صنعت ریلی : دلایل استقبال بازار سرمایه از صنعت ریلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» ، در این نشست نوراله بیرانوند، معاون تامین سرمایه شرکت راه آهن با بیان اینکه با همکاری صورت گرفته میان شرکت راه آهن و شرکت های تامین سرمایه ای همچون تمدن، امید در میان شرکت های خصوصی حمل و نقل زنده شد، گفت: با تلاش صورت گرفته در ابتدای سال 98 تولید داخلی سرعت گرفت و چند قرارداد خوب با کمک بازار سرمایه تامین مالی شد.
    بیرانوند تصریح کرد: شرکت تامین سرمایه تمدن نقش پررنگی در این میان داشت و برای خرید، ساخت و تولید لوکوموتیو، واگن باری و مسافربری، 300 میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی شد که این مبلغ به عنوان اهرم مالی تاثیر گذار بوده و رونق خوبی به صنایع داخلی داد.

    بیرانوند با اشاره به چرایی استقبال بازار سرمایه به صنعت ریلی گفت: در راه آهن 3 ساز و کار را تدارک دیدیم تا نظر بازار سرمایه را جلب کنیم که تضمین خرید بلندمدت خدمات، ضمانت پروژه ها برای کاهش ریسک پذیری آنها و اتخاذ تدابیری برای افزایش بازدهی سرمایه از جمله آن ها بود.

    معاون تامین سرمایه  شرکت راه آهن گفت: تلاشمان افزایش سوددهی شرکت های خصوصی بوده است و در این میان ماده 12 قانون رفع موانع تولید نیز به کار آمد.

    بیرانوند با تاکید بر آنکه طرح های ریلی از نظر سوددهی قابل توجیه است گفت: راه آهن تلاش کرده تا در زمینه تامین مالی پروژه ها نقش تسهیل گری داشته باشدبه طوریکه  در پروژه هایی که 70 درصد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته، 30 درصد نیز راه آهن سرمایه گذاری داشته است.

    معاون تامین سرمایه شرکت راه آهن با بیان اینکه سقفی برای منابع نداریم گفت: هرجا که متقاضی باشد، جریان نقدی مورد نیاز را تضمین می کنیم.
    او با بیان اینکه رشد ساز و کارهای بازار سرمایه از رشد سازمان هایی که نیازمند منابع مالی هستند بیشتر است گفت: ما در کشور ابزارهای بازار سرمایه را نمی شناسیم و برای سازمان خود از آن بهره نمی بریم.
    بیرانود با بیان اینکه بازار سرمایه نقش محوری در تامین مالی را دارد گفت: بازار سرمایه می تواند بهترین خدمات را ارائه داده و سایر بخش ها را رهبری کند.
    معاون تامین سرمایه شرکت راه آهن با بیان اینکه تجارت داخلی باید با پول داخلی باشد گفت: با بهره گیری از توان بورس در شرایط تحریم، ارزش افزوده واقعی ایجاد کردیم و مردم نیز می توانند بهترین خدمات را از این سیستم بگیرند.

    برچسب ها