عصر خودرو

فاینکس ۲۰۱۹ (۸)

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری : فرابورس فضای خوبی برای رشد فین‌تک‌ها ایجاد کرده است

عصر بازار- دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه فرابورس فضای بسیار خوبی برای رشد و توسعه فین‌تک‌ها ایجاد کرده است، تاکید کرد که بازیگران اصلی سنتی اقتصاد برای رشد خود باید روی فین‌تک‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری : فرابورس فضای خوبی برای رشد فین‌تک‌ها ایجاد کرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فرابورس ، سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با اشاره به اینکه اتفاق بزرگی در حوزه استارت‌آپی افتاده و فین‌تک‌ها در این مدت اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند، اظهار کرد: تلفیق بخش سنتی با این بخش بسیار مهم است و اکنون بانک‌ها به دنبال آن هستند که از پتانسیل فین‌تک‌ها استفاده کنند.

    به گفته ستاری در آینده، بانک‌ها را به این شکل نخواهیم داشت اما بانک‌داری از بین نمی‌رود؛ در عین حال بانک‌ها باید بدانند که اگر وارد فضای تکنولوژیک نشوند، نابود می‌شوند و در حوزه‌های دیگر هم این موضوع صدق می‌کند، چنانکه بیمه‌ها هم اگر در این حوزه وارد نشوند در آینده نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

    معاون علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری اضافه کرد: اینکه ما چگونه می‌توانیم ایده‌های خلاقانه را در این بخش تزریق کنیم، از اهمیت بالایی برخوردار است و آن چیزی که باعث تحول می‌شود آن است که زیرساخت‌های آن درست ایجاد شود و در عین حال نوآوری نیز وجود داشته باشد.

    ستاری با اشاره به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در دولت دوازدهم، گفت: در حال حاضر حدود 4300 شرکت دانش‌بنیان و بیش از 6000 استارت‌آپ در کشور فعالیت می‌کنند که بخش عمده‌ای از آن‌ها طی سه چهار سال گذشته ایجاد شده‌اند.

    به گفته وی فرابورس فضای بسیار خوبی برای رشد و توسعه فین‌تک‌ها ایجاد کرده است و اتفاق خوب دیگر که در پایان سال گذشته نهایی شد نیز بحث صندوق‌های سرمایه‌گذاری‌های جسورانه بود.

    معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه اظهار کرد که سرمایه‌گذاری‌ روی کسب‌وکارهای نوپا باید حدود 20 تا 30 درصد از سرمایه‌گذاری کشور را در بر بگیرد؛ چراکه دیگر با تسهیلات و اعطای وام، بخش‌های اقتصادی رشد نمی‌کنند.

    ستاری با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم جلو نسل جدیدی که در حوزه استارت‌آپ‌ها وارد شده‌اند را بگیریم، گفت: این‌ها جوان‌اند و انگیزه دارند و اگر بخواهند جلو آن‌ها بایستند به جایی نمی‌رسند. من نیز همیشه به آن‌ها گفتم هر زمانی که جلو شما ایستادند بدانید که بعد از این اتفاق، پیروزی است.

    وی با بیان اینکه بازیگران اصلی سنتی، باید روی این جوانان سرمایه‌گذاری کنند، اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری سبب بُرد خود آن بازیگران می‌شود و باید بدانند که جای بهتری نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

    معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از سیاست‌های بانک مرکزی برای ایجاد فضای رشد فین‌تک‌ها، خاطرنشان کرد: این ابتکاری است که بانک مرکزی دارد و از فین‌تک‌ها به خوبی استفاده می‌کند و اگر چنین نبود، قطعا فین‌تک به این سرعت رشد نمی‌کرد، بنابراین من همیشه بانک مرکزی را به عنوان نهادی که از فین‌تک‌ها به خوبی استفاده کرده، مثال می‌زنم.

    ستاری در پایان به اینکه  امروز بانک‌ها به راحتی از فین‌تک‌ها استفاده می‌کنند و هر روز که می‌گذرد فین‌تک جدیدی با ابتکاری جدید ظهور و فعالیت می‌کند، گفت: ما به عنوان دولت نباید دخالت کنیم که چه نوع فین‌تکی می‌خواهیم بلکه فین‌تک‌ها را خود مردم می‌سازند و خود مردم هم انتخاب می‌کنند.

    گفتنی است امروز دوم اردیبهشت‌ماه، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با هیات همراه با حضور در سالن فین‌استارز پلاس، این رویداد تخصصی در حوزه فین‌تک را افتتاح کرد و از استارت‌آپ‌های حاضر در این سالن بازدید کرد.

    برچسب ها