عصر خودرو

صفاری:

صادرات غیرنفتی در اولویت قرار بگیرد

عصر بازار- نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌های کشور، صادرات غیرنفتی باید در اولویت قرار بگیرد.

صادرات غیرنفتی در اولویت قرار بگیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس ، مرتضی صفاری در خصوص لزوم توجه به بخش صادرات غیرنفتی، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ظرفیت‌های دیگری علاوه بر نفت نیز دارد، باید صادرات غیرنفتی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و در اولویت باشد.

    وی افزود: اینکه اقتصاد کشور وابسته به نفت باشد امری اشتباه است؛ چراکه کشور ما آنقدر ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های غیرنفتی داریم که باید این حوزه‌ها مورد توجه بیشتر قرار گیرد و با حضور پرشورتر سرمایه‌گذاران در این بخش، شاهد رونق هرچه بیشتر در صادرات غیرنفتی باشیم.

    نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر گفت: در حال حاضر 20 میلیارد دلار صادرات به عراق داریم و زمینه صادرات 20 میلیارد دیگر هم وجود دارد که اگر به صادرات غیرنفتی توجه شود، ظرفیت مناسبی است.

    این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرامون نام‌گذاری سال جدید به نام رونق تولید، تصریح کرد: هنوز در این زمینه اقدام جدی صورت نگرفته است و از آنجایی که شرایط کنونی کشور به لحاظ سیاسی و اجتماعی بهتر از دوران دفاع مقدس است، می‌توان در حوزه صادرات غیرنفتی اقدامت خوبی انجام داد.

    صفاری خاطرنشان کرد: برخی مشکلات پیش پای سرمایه‌گذاران برای افزایش صادرات غیرنفتی وجود دارد که دولت باید جراحی اساسی در ساختار اقتصادی و اداری کشور ایجاد کند تا با یک جهش اقتصادی، افزایش صادرات را داشته باشیم.

     

    برچسب ها