عصر خودرو

عصر امروز در کمیسیون امنیت ملی؛

طرح اقدام متقابل علیه امریکا با اصلاحاتی به تصویب رسید

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: طرح تنبیه و مجازات کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس ارائه و به این کمیسیون ارجاع شد، در کمیسیون اعلام وصول و جهت بررسی به کمیته روابط خارجی ارجاع داده شد.

طرح اقدام متقابل علیه امریکا با اصلاحاتی به تصویب رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایلنا ، علی نجفی خوشرودی  در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی گفت: در نشست امروز طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمانی تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا که جهت بررسی بیشتر از سوی صحن مجلس به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده با اصلاحاتی به تصویب رسید.

    وی تاکید کرد: براساس این طرح، فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام و نیروها و سازمان‌های تحت اختیار فرماندهی تروریست اعلام می‌شوند و دولت جمهوری اسلامی موظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل به عمل آورد.

    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: همچنین در ماده سه این طرح تصریح شده است که دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح موظف هستند در زمان مقتضی با اقدامات ضروری و هوشمندانه به گونه‌ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی نتوانند از هرگونه توان و امکان علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

    وی ادامه داد: در ماده پنج هم تصریح شده که دولت موظف است از کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری می‌کنند و از این جهت در معرض آسیب قرار می‌گیرند با تشخیص دستگاه مربوطه حمایت‌های حقوقی و مقتضی به عمل آورد.

    نجفی در پایان گفت: همچنین طرح تنبیه و مجازات کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس ارائه و به این کمیسیون ارجاع شد، در کمیسیون اعلام وصول شد و جهت بررسی به کمیته روابط خارجی کمیسیون ارجاع داده شد.

     

    برچسب ها