عصر خودرو

فاینکس ۲۰۱۹ (۳)

سیستم بانک و بیمه و بورس دیجیتالی شود

عصر بازار- فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: اوضاع اقتصادی در سال ۹۷ در ایران قابل قبول نبود که در یک نگاه نگران کننده است.

سیستم بانک و بیمه و بورس دیجیتالی شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، وی ادامه داد: اگر به پایان نیمه اول سال 97 بنگریم می‌بینیم که عملکردها و مدیریت برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط اقتصادی و بازگردادن ثبات به اقتصاد بود.

    وی افزود: تورم 55 درصدی و رشد منفی نرخ رشد اقتصادی که حتی تا 15- درصد هم می رسید نگرانی را بیشتر می کرد.
    دژپسند گفت: برای سال 98نیز پیش بینی های خوبی دیده نمی شود و باید بتوان از این پیش بینی ها علامتهایی برای داشتن مدیریتی صحیح و بهبود و اصلاح آن گرفت.

    وی گفت: بهبود فضای کسب و کار، روانسازی فعالیت اقتصادی در فضای گوناگون را در دستور کار بگذاریم و زنجیر را دست و پای سرمایه گذاران باز کنیم.

    وی ادامه داد: باید به سمت بهبود فناوری برویم و کالاهای خود را متقاضی پسند در داخل و خارج کشور کنیم. بنگاه ها بهره وری را افزایش دهیم. اما باید تامین مالی و بازار سرمایه و پول را مورد توجه قرار دهیم. همچنین باید به سمت بانک و بیمه و بورس دیجیتال برویم.

    به گفته وی بورس در سال گذشته دوره طلایی را سپری کرد که در خور توجه است. اما باید برای ورود شرکتهای جدید به بازار اولیه زمینه را فراهم کنیم.

    دژپسند گفت: باید راه‌های تجهیز منابع را نیز در دست بگیریم و اعطای تسهیلات را آسان کنیم ‌و با سرعت دقت و سلامت این کار را انجام دهیم. همچنین از انباشت نفدینگی به بهترین نحو استفاده کنیم.

    برچسب ها