عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

بازدهی بیش از ۱۰ درصدی بازار سرمایه در نخستین ماه سال

بازار در انتظار انتشار گزارش عملکرد‌ها

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه گفت:بازار بورس اوراق بهادار در نخستین ماه سال بازدهی بیش از ۱۰ درصدی را در کارنامه کاری خود ثبت کرد که این عامل امیدواری‌ها را در بازار افزایش داده است.

بازدهی بیش از ۱۰ درصدی بازار سرمایه در نخستین ماه سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، شاخص بورس اوراق بهادار طی روز‌های اخیر رکورد‌های تازه‌ای را برای سهامداران به ارمغان آورده که این عامل سبب افزایش جذابیت برای سرمایه گذاران برای ورود به این بازار شده است.

    بازار بورس تنها در هفته گذشته شاهد رشد 5 هزار و 940 واحدی نسبت به هفته ماقبل خود بود که این جهش سبب رسیدن شاخص کل به پله 199 هزار و 918 واحدی شد.

    کانال 199 هزار واحدی در شرایطی آخرین ایستگاه بازار بورس در هفته گذشته شد که برای نخستین بار شاخص کل طی معاملات اواسط هفته گذشته به ارتفاع 201 هزار و 805 واحدی رسید و در ادامه این روند نیز در روز گذشته با رشد 4 هزار و 464 واحدی وارد کانال 204 هزار واحدی شد و به پله 204 هزار و 375 واحدی رسید.

    در همین راستا و برای پیگیری عوامل متاثر در بازار سرمایه با همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه به گفت‌وگو پرداختیم.

    همایون دارابی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در خصوص روند حرکت شاخص بورس در بازار بورس اوراق بهادار گفت: بازار بورس طی روز‌های اخیر و به ویژه هفته گذشته توانسته رکورد‌های سالانه خود را بشکند و توانست حدنصاب‌های جدیدی در تاریخ بورس را از آن خود کند.

    وی افزود: فاکتور‌های مثبتی در بازار وجود داشت که باعث شد شاهد رشد چشمگیر شاخص باشیم، البته در انتهای هفته گذشته نیز یک اصلاح قیمتی پس از رسیدن به سقف‌های بالا، طی 2 روز پایانی هفته را تجربه کردیم.

    کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در حال حاضر بورس در نخستین ماه سال بازدهی بیش از 10 درصدی را در کارنامه کاری خود ثبت کرد، به همین خاطر امیدواری‌ها را در بازار افزایش داده است.

    دارابی اظهار کرد: بازار بورس اوراق بهادار منتظر انتشار گزارش عملکرد شرکت‌ها در فروردین ماه است که با توجه به تعطیلات پرتعداد، انتظار می رود گزارش‌ها کمتر از حد معمول باشد، ولی به هر حال می‌تواند در خود اخبار مهمی را برای بازار به همراه داشته باشد.

    وی در خصوص گروه‌های پیشنهادی برای خرید به متقاضیان حضور در این بازار گفت: گروه‌های که به بازار جهانی و ارز نیمایی و تحولاتی که در بازار در حوزه تورم رخ می‌دهد همانند گروه‌های معدنی، فلزی، پتروشیمی، دارویی و گروه غذایی می توانند نمادهای مناسبی برای خریداری باشند.

    برچسب ها