عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک دی مطرح کرد:

فاینکس دوازدهم جرقه سوق نقدینگی به سوی بورس

عصر بازار- برگزاری فاینکس دوازدهم ضمن بیان نتایج و موفقیت های بازار سرمایه تا به امروز، می تواند به شناسایی ظرفیت های موجود برای جذب نقدینگی سرگردان در این بازار منجر شود.

فاینکس دوازدهم جرقه سوق نقدینگی به سوی بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، فردین آقابزرگی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس2019) از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه، در خصوص تاثیر برگزاری آن در شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد کشور به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: همواره بزرگترین و مهمترین نقش برگزاری نمایشگاه هایی از این دست، توسعه فرهنگسازی در زمینه سرمایه گذاری در بازار سرمایه بوده است. بر این اساس برگزاری فاینکس دوازدهم ضمن بیان نتایج و موفقیت های بازار سرمایه تا به امروز، می تواند به شناسایی ظرفیت های موجود برای جذب نقدینگی سرگردان در این بازار منجر شود.

    وی با مقایسه شرایط برگزاری این رویداد با 5 یا 10 سال گذشته خاطرنشان کرد:  در سال های اولیه برگزاری این نمایشگاه، با ادبیات ساده و معمول نسبت به رونمایی برخی ابزارها اقدام می شد که البته در آن شرایط مناسب مخاطب آن دوره بود، اما استمرار برگزاری این رویداد تا به امروز پیشرفت های خوبی را رقم زد؛ چراکه هر ساله شاهد رونمایی نوآوری های بیشتری در توسعه ابزارهای بازار سرمایه و تعامل آن ها با سایر مراکز آموزشی و تحقیقاتی هستیم.

    مدیرعامل کارگزاری بانک دی فضای ایجاد شده را سازنده ارزیابی کرد و افزود: این فضا در کنار بهبود ابزارها به مدد فرهنگسازی می آید، اکنون پس از ارائه تحلیل های آماری و تکنیکالی،بحث نگاه به بازارهای جهانی و بررسی روندهای آن ها نیز مطرح است و به سرمایه گذاران بورسی این دید را می دهد که در کنار هر تحلیلی پیگیر تحولات اقتصادی در سطح بین الملل نیز باشند و تاثیر آن را بر بازار سرمایه کشور بررسی کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد:شاید در نگاه اول برگزاری این نوع رویدادها بازگشت مالی نداشته باشد، اما در بلندمدت تاثیر خود را بر رونق بازار سرمایه کشور و تعمیق بورس و کاهش مشکلات مختلف گریبانگیر اقتصاد همچون رکود تورمی خواهد گذاشت. در راستای تحقق اهداف، فرهنگسازی قدم اول نهادینه کردن و اجرای سیاست های درست است.

    خاطرنشان می شود: فاینکس 2019 از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه 98 برگزار می شود. شرکت های علاقه مند به مشارکت در دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه برای اطلاع از جزئیات این رویداد مهم می توانند به پایگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانی http://iranfinex.ir/ مراجعه کنند.

    برچسب ها