عصر خودرو

یک کارشناس حوزه کار تاکید کرد:

وابستگی به نفت به ضرر اقتصاد است

عصر بازار- یک کارشناس حوزه کار گفت: برای حمایت از تولید داخلی باید با قاچاق کالا و واردات بی رویه با جدیت مقابله کنیم.

وابستگی به نفت به ضرر اقتصاد است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی اکبر سیارمه اظهار کرد: تقویت تولید ملی نیازمند حفظ نیروی کار است و به همین منظور باید احیای بنگاه‌های تولیدی و صیانت از نیروهای کار را در دستور کار قرار بدهیم.

    وی با بیان اینکه بسیاری از بنگاه‌ها تنها با ٣۰ درصد ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند حمایت دولت از واحدهای تولیدی و کارخانه‌های با سابقه را با اعمال معافیت‌های مالیاتی و تزریق نقدینگی خواستار شد.

    سیارمه در عین حال اتکا به صادرات نفتی را به زیان اقتصاد دانست و افزود: وابستگی به نفت باعث می‌شود در شرایط بحرانی و تحریم، اقتصاد آسیب ببیند از این رو باید از ظرفیت‌های صادرات غیرنفتی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

    این کارشناس حوزه کار حمایت از تولید داخلی را مستلزم مقابله با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه دانست و گفت: واردات بی رویه و قاچاق کالا کمر تولیدکنندگان را شکسته و کارخانه‌ها را به سمت رکود و ورشکستگی می‌کشاند، لذا دولت با نظارت بر گمرکات و مرزها باید با واردات قاچاق مقابله کند. ‌

    بر اساس این گزارش، سال 1398 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است. از نگاه بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار، صیانت از نیروی کار و حفظ امنیت شغلی مستلزم حمایت از تولید داخلی است.

    برچسب ها