عصر خودرو

گوشت وارداتی چرا بالاتر از قیمت جهانی دست مردم می‌رسد؟

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام دلایلی که گوشت وارداتی با قیمت جهانی همخوانی ندارد را توضیح داد، هر کیلو گوشت تقریبا به اندازه قیمتش هزینه‌های جانبی دارد.

گوشت وارداتی چرا بالاتر از قیمت جهانی دست مردم می‌رسد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به اینکه برای مردم جای سوال است گوشت که قیمت جهانی آن 5 دلار است و با ارز 4200 تومان وارد می‌شود  باید به قیمت 21 هزار تومان به کشور برسد چرا قیمت 42 هزار تومان است؟گفت: قیمت گوشت گوسفند تازه از استرالیا چون حمل هوایی انجام می‌گیرد حدود 7 یورور تمام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: قیمت گوشتی که از کشورهای آسیای میانه وارد کشور می‌شود نیز حدود 7 دلار است.
    وی ادامه داد: برخی افراد با اطلاعات اشتباه که ناشی از عدم تجربه و تخصص در این حوزه است این اعداد و ارقام را اعلام می‌کنند.
    ورناصری با بیان اینکه واردات صرفا پرداخت و تحویل کالا نیست، گفت: واردات علاوه بر نرخ ارز، هزینه های ترخیص و عوارض گمرکی و کارمزد انتقال پول و نرخ تبدیل ارز و سود فروشنده هم دارد.

    وی با با محاسبه خرید با دلار، حمل هوایی و سایر هزینه‌ها از جمله: ترخیص، عوارض گمرکی و کارمزد انتقال پول و نرخ تبدیل ارز قیمت گوشت را حدودا کیلویی  35574 تومان عنوان کرد.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: این قیمت تمام شده پس از ترخیص و هزینه های انتقال و تبدیل بدون در نظر گرفتن سود فروشنده و افت بین راهی و هزینهای بسته بندی و غیره است.

    به گفته این مسئول گوشت قرمز منجمد گوساله حددود 33 هزارتومان و گوسفند تازه 42000 تومان در داخل کشور توزیع می‌شود.

    برچسب ها