عصر خودرو

انتقاد برخی تولیدکنندگان بزرگ از روند طولانی تایید گواهی ثبت آماری

عصر بازار- جمعی از تولید کنندگان بزرگ از طولانی شدن تایید گواهی ثبت آماری که موجب کاهش تولید در سال رونق تولید شده، از بانک مرکزی انتقاد کردند.

انتقاد برخی تولیدکنندگان بزرگ از روند طولانی تایید گواهی ثبت آماری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، یکی از این تولید کنندگان شوینده ضمن تایید این مطلب گفت: انتظار می رفت در سال رونق تولید بروکراسی اداری ثبت سفارش ، تایید گواهی ثبت آماری و ترخیص کالا توسط گمرک  تسهیل شود که متاسفانه طولانی تر شده و تولید را تهدید می کند.

    وی افزود: علیرغم سخت شدن واردات مواد اولیه، مواد اولیه حدود شش ماه ما در گمرک هست و برخی از آنها بیش از چهار ماه منتظر گواهی تایید بانک مرکزی است تا از ارز خودمان مجوز بدهند.
    یک تولید کننده لاستیک نیز گفت: طولانی شدن تایید گواهی ثبت آماری توسط بانک مرکزی موجب شده تولید کاهش یابد و میلیون ها تومان حق دموراژ پرداخت کنیم و ارزمان نیز در حساب صرافی ها بماند.  
    وی تاکید کرد: باید بین تولید کنندگان بزرگ که از ارز خود برای واردات استفاده می کنند با تولید کنندگان کوچک که از ارز دولت استفاده می کنند در ثبت سفارش ، گواهی ثبت آماری و ترخیص کالا فرقی قائل شوند.
    یک تولید کننده روغن موتور نیز با تایید طولانی بودن پروسه گواهی ثبت آماری، گفت: در صنعت ما چهار شرکت بزرگ هستیم که حدود 90 درصد سهم بازار را داریم و حتی صادرات انجام می دهیم ولی برای تایید گواهی ثبت آماری و آن هم استفاده از ارز خودمان ماهها منتظر می مانیم و نمیتوانیم در بعضی مواقع بازار داخل را تامین کنیم.
    وی گفت : باید مسوولان در جهت رفع موانع تولید گام بردارند و تدابیری اتخاذ کنند که کار شرکت های بزرگ در تامین مواد اولیه آن هم بعد از ورود به گمرکات ایران تا پالایشگاه ها سریعتر انجام شود تا مصرف کنندگان با کمبود مواجه نشوند.             
    انتظار می رود در سالی که مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری کرده اند مسوولان موانع تولید و بروکراسی اداری را کمتر کنند تا شاهد رونق تولید باشیم.

    برچسب ها