عصر خودرو

پیشنهادهای وزارت صنعت برای سرمایه‌گذاری در فلزات

تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم

عصر بازار- وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در راستای توسعه تجارت و روابط اقتصادی در دوره پساتحریم بسته پیشنهادی به مشاور اقتصادی اقتصادی رئیس‌جمهور ارائه کرد که تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم و سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری برای تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن آلومینا باید آغاز شود.

تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، این فرصت‌های سرمایه‌گذاری که به امضای محمدرضا نعمت‌زاده رسیده در راستای توسعه تجارت و روابط اقتصادی در دوره پساتحریم بسته پیشنهادی به مشاور اقتصادی اقتصادی رئیس‌جمهور ارائه شده که بخشی از آنها برای حوزه فلزات و صنایع معدنی در نظر گرفته شده است.

    این در حالی است که حتی پیشنهاد شده در صورت عدم امکان تامین زیرساخت‌های پروژه‌ها از سوی دولت، زمینه سرمایه‌گذاری جهت ایجاد زیرساخت‌‌های مورد نیاز باید از سوی سرمایه‌گذار پیشنهاد شود.

    در این بسته پیشنهادی آمده است که تولید آلومینا از نفلین سینیت با ظرفیت سالانه 200 هزار تن و با 200 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شود که استان‌های پیشنهادی برای اسقرار کارخانه، آذربایجان شرقی و اردبیل است.

    بر این اساس عمده مواد اولیه آلومینا نفلین سینیت است که تامین مواد اولیه آن فقط باید از داخل کشور باشد. همچنین به لحاظ زیرساخت صرفا تامین آب و برق تضمین شده و وضعیت گاز آن مشخص نیست. این در حالی است که به لحاظ شبکه حمل و نقل تنها از راه ریل و جاده جابه‌جایی امکانپذیر است. نوع همکاری نیز در قالب سرمایه‌گذاری مشترک، تولید تحت لیسانس، تولید تحت برند و انتقال دانش فنی و توسعه واحدهای R&D در نظر گرفته شده است.

    تولید سالانه 300 هزار تن شمش آلومینیوم
    فرصت بعدی پیشنهاد شده در بسته ویژه وزارت صنعت تولید سالانه 300 هزار تن شمش آلومینیوم با سرمایه‌گذاری 900 میلیون دلار است که برای احداث کارخانه استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس، هرمزگان و خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.

    بر اساس این گزارش، عمده مواد اولیه مصرفی شمش پودر آلومیناست که در این پروژه تامین آن از داخل و خارج کشور مجاز است. همچنین وضعیت تامین زیرساخت‌ها در زمینه آب، برق و گاز مشکلی ندارد و شبکه حمل و نقل آن صرفا جاده‌ای و ریلی است.

    از آنجایی که در این گزینه پیشنهادی توصیه شده که در صورت عدم امکان تامین زیرساخت‌ها توسط دولت، زمینه سرمایه‌گذاری جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز شود، سرمایه‌گذاری جهت احداث نیروگاه برق نیز عنوان شده است.

    نوع تکنولوژی تولید شمش آلومینیوم Reylond,VAW, SAMI, Hydro است و نوع همکاری در آن سرمایه‌گذاری مشترک، سرمایه‌گذاری صد در صد خارجی و انتقال دانش فنی و توسعه واحدهای R&D پیشنهاد شده است.

    100 هزار تن فویل آلومینیوم زیر 9 میکرون
    بر اساس اطلاعات به دست آمده از این بسته پیشنهادی، ساخت 100 هزار تن فویل آلومینیومی زیر 9 میکرون با سرمایه‌گذاری 190 میلیون دلار عنوان شده که محل استقرار کارخانه‌ها استان‌های آذربایجان شرقی، هرمزگان، زنجان، همدان، مرکزی و قزوین در نظر گرفته شده است.

    بر این اساس، شمش آلومینیوم (حاوی 99-92 درصد آلومینیوم) عمده مواد اولیه مصرفی این فول آلومینیومی است که تامین آن فقط باید از داخل کشور باشد.

    تامین زیرساخت‌های این پروژه به لحاظ بهره‌مندی از آب، برق، گاز تضمین شده و صرفا حمل و نقل آن جاده‌ای است. با این حال نوع تکنولوژی آن مشخص نشده و نوع همکاری سرمایه‌گذای مشترک و انتقال دانش فنی و توسعه واحدهای R&D است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو