عصر خودرو

آمریکا تحریم های ایران را کاهش می دهد

عصر بازار- رویترز در مقاله ای تحلیلی نوشت که احتمال کاهش فشار و تحریم های امریکا علیه ایران از ترس عدم افزایش تولید نفت خام عربستان قوت گرفته است.

آمریکا تحریم های ایران را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاهخ بری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، کاخ سفید باید قبل از اعمال تحریم های سخت تر علیه ایران و ونزوئلا هزینه های جانبی و اقتصادی آن را بسنجد و سرانجام تصمیم بگیرد که آیا زیان های اقتصادی بیشتر از منافع دیپلماتیک ارزش دارد یا نه؟
    رویترز در ادامه می نویسد، در صورت تصمیم کاخ سفید برای تحریم بیشتر نفت ایران و ونزوئلا بدون شک صحنه گردان بازار جهانی نفت عربستان سعودی خواهد بود و همه چیز به تصمیم آخر این کشور برای افزایش تولید نفت خام برای کنترل قیمت جهانی نفت بستگی دارد.
    در صورت ضمانت عربستان برای افزایش تولید و جبران کمبود نفت ایران و ونزوئلا در بازار جهانی احتمال موافقت امریکا برای تمدید معافیت تحریم های نفتی ایران و ونزوئلا افزایش می یابد.
    در همین زمینه مذاکرات فشرده مقامات ارشد آمریکا در مورد گرفتن ضمانت از ریاض در دوران تحریم های شدید آمریکا علیه ایران و ونزوئلا آغاز شده است.
    رویترز در این زمینه می گوید، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تازگی در مورد این موضوع و حفظ فشارها بر ایران با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تماس تلفنی داشته است.
    محتوای این تماس تلفنی به اصحاب رسانه کشیده نشده اما موضوعات قیمت نفت، تولید نفت خام و تحریم ها از مهمترین موضوعات بحث بوده است.
    رویترز در تحلیل خود نوشت، اگر در روزهای آتی تحریم های آمریکا علیه ایران شدت یابد ، بدون شک کاخ سفید توانسته از ریاض برای افزایش تولید نفت خام ضمانت اجرایی بگیرد. و در صورت کاهش فشار تحریم ها،مسلما آمریکا در متقاعد کردن سعودی ها با شکست روبرو شده است.

    برچسب ها