عصر خودرو

فلاحتیان:

وزارت نیرو از طرح های کاهش مصرف انرژی حمایت می کند

عصر بازار- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: این وزارتخانه از هر گونه طرح سرمایه گذاران خارجی که موجب کاهش انرژی و اتلاف برق در کشور شود، حمایت می کند.

وزارت نیرو از طرح های کاهش مصرف انرژی حمایت می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، هوشنگ فلاحتیان روزپنجشنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی انرژی کیش، اظهار کرد: طرح کم کردن اتلاف برق در روشنایی معابر و تعویض لوازم خانگی برای کاهش مصرف انرژی دارای اولویت است و فرصت هایی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می دهد.
    وی با بیان اینکه بیشتر طرح های توسعه نیروگاه ها بعد از دو سال برگشت سرمایه دارند، گفت: در راستای صرفه جویی در مصرف سوخت به طور مثال پنج هزار میلیارد ریال برای ساخت بخش بخار بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی 160 مگاواتی هزینه لازم است که در کنار سایر هزینه های نیروگاهی پس از دو سال ، تمام این هزینه ها برمی گردد.
    فلاحتیان افزود: نیروگاه پس از دو سال به اندازه طول عمر خود برای دولت هزینه ای نخواهد داشت و از طرف دیگر ظرفیت مناسب و نیروی انسانی در حوزه تولید انرژی در کشور وجود دارد که باید سرمایه گذاران و بخش خصوصی این موارد را مد نظر قرار دهند.
    وی تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش نیرو بخشی از مشکل اشتغال را نیز در کشور برطرف می کند براین اساس از سرمایه گذاران بخش های آب، برق و آبفا که برای ساخت نیروگاه های سیکل ترکیبی با بازدهی بالا اقدام نمایند، حمایت جدی می کنیم.
    معاون وزیر نیرو اظهار کرد: موضوع مدرنیزاسیون و بازتوانی نیروگاه های موجود ،ساخت و توسعه پست های فشار قوی برق از دیگر اولویت هایی بوده که برای سرمایه گذاری خارجی مد نظر است.
    فلاحتیان تاکید کرد: مشارکت با شرکت های معتبر داخلی و انتقال تکنولوژی به ایران نیز مورد توجه سرمایه گذاران خارجی باشد.
    وی همچنین گفت: سرمایه گذاری در بخش تصفیه خانه ،آب و فاضلاب، شیرین سازی آب و سایر طرح های مرتبط با آب و آبفا از زمینه هایی است که وزارت نیرو آمادگی جذب سرمایه گذاران و حمایت از آنان را دارد.
    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اضافه کرد: این طرح ها در قالب طرح های BOO وBOOT امکان مبادله دارند.
    مدیرکل دفتر توسعه صادرات ، خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو هم گفت: ایران در 95 درصد صنعت آب و برق خودکفا شده است.
    بهرام نظام الملکی اظهار کرد: هم اینک اولین مراحل ساخت تا تکمیل طرح های آب و برق کشور را متخصصان داخلی انجام می دهند.
    وی همچنین بیان داشت: بیش از 90 درصد صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به دیگر کشورها در بخش صنعت آب و برق است.
    به گفته وی، شرکت های مختلف داخلی می توانند در عرصه صادرات این فن آوری ها به خارج وارد شوند که براین اساس یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب محقق می شود.
    مدیران و معاونان ادارات کل کار، تعاون و امور اجتماعی استان هایی که مناطق آزاد دارند ،(آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و بوشهر) و مدیران و معاونان کشور در این نشست حضور داشتند.
    دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش دوشنبه شب(21 دی ماه ) با حضور 195 شرکت داخلی و خارجی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش افتتاح شد.
    معرفی ظرفیت های بالقوه و بالفعل کشور در زمینه تولید، بازرگانی و خدمات مربوط به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، آب و برق مشتمل بر تولید، بازرگانی وخدمات محصول، ماشین آلات و تجهیزات وابسته و مواد اولیه ،شناسایی و معرفی مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود در این صنایع و تلاش در جهت جلب حمایت سازمان های دولتی ذی ربط از دست اندرکاران صنایع مذکور، ایجاد بسترهای مناسب به منظور تشویق افراد یا واحدها برای سرمایه گذاری و بهره گیری مناسب از ظرفیت های موجود از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
    در این نمایشگاه چهار روزه فعالان و صاحبنظران این حوزه در محیطی تخصصی به تبادل نظر و اطلاعات می پردازند و شرکت های داخلی و بین المللی محصولات، قابلیت های فنی و نوآوری های خود را به بازدیدکنندگان عرضه کرده و از تعامل با فعالان این صنعت و فرصت های موجود بهره مند می شوند.
    این نمایشگاه امروز پنجشنبه به کار خود پایان می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها