عصر خودرو

نفت برنت از همتای آمریکایی خود ارزان‌تر شد

هر بشکه برنت ۳۰ دلار

عصر بازار- در پی چشم‌انداز افزایش عرضه از سوی ایران و در میان نگرانی جهانی در مورد رشد اقتصاد جهانی و افت بازارهای بورس، قیمت نفت خام روز پنجشنبه برای مدتی رکورد جدیدی در زمینه پایین‌ترین قیمت ۱۲ سال اخیر به ثبت رساند.

نفت برنت از همتای آمریکایی خود ارزان‌تر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هر بشکه نفت برنت با 24 سنت افزایش قیمت 30 دلار و 55 سنت معامله شد. این در حالی بود که اوایل این جلسه این معیار جهانی با ثبت قیمت 29 دلار و 73 سنتی، پایین‌ترین سطح خود را از فوریه 2004 تجربه کرد. قیمت هر بشکه نفت وست‌تگزاس‌اینترمدییت نیز با افزایش 44 سنتی به 30 دلار و 92 سنت رسید.

    نفت آمریکا به ندرت بالاتر از نفت برنت معامله‌ می‌شود، که این موضوع ناشی از ورود نفت ایران به صف عرضه پس از لغو تحریم‌های غرب بوده است. در دو روز اخیر این دومین باری است که برنت برای مدتی زیر 30 دلار برای هر بشکه معامله می‌شود. به نظر می‌رسد که روز شنبه تحریم‌های غرب علیه ایران به صورت رسمی برداشته شود. و این در حالی است که روز گذشته ایران، 10 ملوان آمریکایی را که به اشتباه وارد آب‌های ایران شدند بعد از دستگیری کوتاه مدت، آزاد کرد.

    گزارش نزولی اداره اطلاعات امنیت آمریکا در روز سه‌شنبه نگرانی‌ها را در مورد رکود تقاضا در برابر عرضه بیشتر در بازار افزایش داد. آمار نشان می‌دهد که موجودی ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 234 هزار بشکه افزایش داشته که بسیار کمتر از حد تصور بوده است. این در حالی است که ذخایر بنزین 8.4 میلیون بشکه و ذخایر فراورده‌‌های تقطیری بیش از 6 میلیون بشکه رشد داشته است.

    نگرانی‌های در مورد اقتصاد آمریکا با سقوط شاخص اس‌اندپی به زیر 1900 واحد برای اولین بار از اوایل اکتبر، تقویت شد. در توکیو نیز،‌ پس از انتشار آماری مبنی بر سقوط 14.4 درصدی سفارشات ماشین‌آلات اساسی در ماه نوامبر نسبت به شمارش قبلی، شاخص نیکی بیش از چهار درصد سقوط کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها