عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

فاینکس ۲۰۱۹، رویدادی برای رشد سرمایه‌گذاری مولد

عصر بازار- فاینکس ۲۰۱۹ اتفاقی است که در نخستین روزهای سال آینده به عنوان بزرگترین رویداد اقتصادی کشور رقم می‌خورد. این گردهمایی در پیشبرد اهدافی چون تقویت فرهنگسازی و سرمایه‌گذاری مولد در کشور تاثیر پررنگی دارد.

فاینکس ۲۰۱۹، رویدادی برای رشد سرمایه‌گذاری مولد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، یک کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی از وضعیت بازارسرمایه در سال آینده گفت: با توجه به وجود مولفه‌های نبود اطمینان در شرایط کنونی،‌ پیش‌بینی از شرایط سال آینده سخت است، البته در آغاز فصل بهار خبرهای خوبی در انتظار است که می‌تواند بازار را تحت تاثیر خوبی قرار دهد.

    روی خوش بازار 98

    عظیم ثابت، ارایه گزارش دوازده ماهه و آغاز مجامع شرکت‌ها در بهار آینده را بر مثبت بودن بازار موثر دانست و افزود: این اتفاق اثرگذاری بهتری در وضعیت شرکت‌ها دارد، به طوریکه بر سودآوری و افزایش انگیزه سهامداران موثر است.

    این کارشناس بازارسرمایه در ادامه به روند بازار در سال 97 ‌اشاره کرد و توضیح داد: سال 97 به علت جهش قیمت ارز و فلزات اساسی و نفت به عنوان محرک های اصلی رشد بازار با رشد طوفانی بورس به خصوص در شش ماه نخست مواجه بودیم. این وضعیت بر تولید و فروش شرکت‌ها تاثیر زیادی گذاشت و در بسیاری مواقع نسبت به پیش‌بینی‌ها فراتر رفت و به نظر می‌رسد، می‌توانیم این وضعیت را در سال جاری نیز متصور باشیم.

    ثابت ادامه داد: البته در خصوص تداوم این روند، نگرانی‌هایی هم وجود دارد، به این معنی که باید دید، تداوم سودآوری شرکت‌ها با توجه به تشدید تحریم‌ها و احتمال تهدید آنها وجود دارد یا خیر.

    این کارشناس بازارسرمایه عنوان کرد: نوسانات قیمت دلار بر روند سودآوری شرکت‌ها تاثیر زیادی دارد. بر این اساس، باید دید شرکت‌ها در سال 98 چه پیش‌بینی برای دلار خواهند داشت، هرچند که به نظر می‌رسد این تغییر خاصی در این خصوص نداشته باشیم.

    بازارسرمایه، پیشرو در ارائه شفافیت و عدالت

    وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه بازارسرمایه هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است که دلیل آن هم می‌تواند آشنایی اندک سرمایه‌گذاران با این بازار باشد، گفت: بازار ما باید بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

    ثابت نمایشگاه سال آینده بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2019) را به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای اقتصادی پیش رو دانست و گفت: این نمایشگاه رویداد خوبی است که باید حتما دنبال شود، بهتر است برای غنی‌سازی و نوآوری این رویداد تلاش بیشتری شود. همچنین باید پیشرو بودن بازارسرمایه به لحاظ شفافیت و قیمت‌گذاری عادلانه نشان داده شود.

    این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: بخش مهم دیگری که باید در نظر داشت، موضوع تبلیغات و آشناسازی سرمایه‌گذاران و آحاد مردم با بازارسرمایه است. مردم باید بدانند که محل اصلی سرمایه‌گذاری بازارسرمایه است و این بازار است که به تولید و حمایت از آن کمک می‌کند. این موضوع امکان ندارد، مگر اینکه تمام ارکان بازارسرمایه در آن نقش داشته باشند،‌ در این میان به خصوص توجه بیشتر دولت به بازار اهمیت زیادی دارد.

    وی افزود: این بازار، کارکردهای بسیار متنوعی دارد، به طوری‌که برای هر سلیقه‌ای امکان استفاده از ابزارهای متعدد وجود دارد. این ابزارها در حال پیشرفت هستند و با تنوع زیادی که دارند، می‌توانند پاسخگوی سلیقه‌ها و نیازهای مختلف باشند. از این رو ابزارهای مختلف باید به مردم شناسانده شوند زیرا هنوز عده زیادی از وجود چنین امکان‌هایی بی‌خبرند. چنین شناختی می‌تواند در رویدادهایی مانند نمایشگاه اتفاق بیفتد تا توجه مردم را جلب کرده و آنها را با قابلیت‌های سوددهی در این بازار آشنا کند، البته باید همچنان به افزایش عمق بازار و شفافیت پرداخته شود.

    ثابت در پایان عنوان کرد: بازارسرمایه به دلیل ماهیت تخصصی‌ و چالشی بودن هنوز به میزان کافی مورد استقبال قرار نگرفته است. در این راستا با چنین رویدادهایی می‌توانیم ذهن مردم را به سمت سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و مولد پیش ببریم.

    برچسب ها