عصر خودرو

عرضه ۱۰۰ طرح نوآورانه در تابلوی بورس ایده

عصر بازار- رییس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: با راه اندازی بازار دارایی فکری (بورس ایده) از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ طرح نوآورانه در تابلوی فرابورس عرضه شده است.

عرضه ۱۰۰ طرح نوآورانه در تابلوی بورس ایده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اکبر قنبرپور افزود: سال گذشته با همکاری پارک فناوری پردیس و سازمان بورس و اوراق بهادار، مکانیزم جدیدی تحت عنوان بازار دارایی فکری یا بورس ایده در فرابورس راه اندازی شد که در این بازار سه مصداق مالکیت فکری و صنعتی شامل اختراعات، علائم تجاری و طرح های صنعتی عرضه شده است.
    وی بیان کرد: در این مدت 200 مورد از مصادیق مالکیت فکری از سوی مبتکران و نوآوران کشور به فن بازار ارایه شده که از این تعداد 100 مورد تایید و در تابلوی فرابورس عرضه شده است.

    ** برگزاری فستیوال نوآوری های صنعت تجهیزات پزشکی بازار دارایی فکری
    قنبرپور همچنین از برگزاری دومین فستیوال تخصصی نوآوری های بازار دارایی فکری در حوزه صنعت تجهیزات پزشکی در اواخر سال جاری خبر داد.
    وی گفت: برای کمک به بازاریابی طرح های ارایه شده در بازار دارایی فکری و نیز برطرف کردن نیاز فناوری صنایع کشور، برگزاری رویدادهایی با عنوان فستیوال بازار دارایی فکری از سوی فن بازار طراحی شده است که این رویدادها در دو نوع شامل فستیوال عمومی برای ارایه اختراعات در تمام حوزه ها و نیز فستیوال تخصصی برای یک حوزه خاص از صنعت برگزار می شود.
    قنبرپور با اشاره به اینکه برقراری ارتباط بین مخترعان، نوآوران، صنعتگران و سرمایه گذاران برای تجاری سازی نوآوری های ارایه شده در بازار دارایی فکری از اهداف برگزاری این فستیوال است، افزود: سال گذشته فستیوال عمومی بازار دارایی فکری با ارایه هشت طرح و در هفته جاری نیز فستیوال تخصصی صنعت لوازم خانگی با ارایه هفت طرح برگزار شد، در این فستیوال ها نوآوران طرح های خود را در حضور صنعتگران و سرمایه گذاران ارایه کردند.
    وی یادآورشد: در فستیوال عمومی برگزارشده در سال گذشته از بین هشت طرح ، 2 طرح در حوزه داروهای گیاهی و طب سنتی موفق به جذب سرمایه گذار شدند و اکنون درحال ورود به فاز تجاری سازی شدن و عرضه به بازار هستند.
    قنبرپور با اشاره به برگزاری فستیوال تخصصی در حوزه تجهیزات پزشکی در اواخر سال جاری افزود: برای سال آینده برگزاری تعدادی فستیوال عمومی و تخصصی بازار دارایی فکری برنامه ریزی شده است اما برگزاری این فستیوال ها منوط به آمادگی صنایع مرتبط و سرمایه گذاران است زیرا یکی از شرایط اساسی برگزاری فستیوال ها آمادگی صنایع مرتبط است، در برگزاری فستیوال ها فقط به عرضه و اختراع توجه نمی شود بلکه بخش تقاضا به عنوان سرمایه گذار نیز مورد توجه قرار می گیرد.
    بازار دارایی فکری ساختاری جدید در شبکه تبادل فناوری کشور است که با هدف عرضه و مبادله مصادیق مالکیت فکری در فضایی شفاف، تخصصی و کارآمد طرح ریزی شده است.
    در این بازار گواهینامه های ثبت اختراع، علائم تجاری و طرح های صنعتی پس از طی فرآیندی مشتمل بر فعالیت هایی همچون ارزیابی فنی، تهیه طرح تجاری، ارزش گذاری- قیمت گذاری و بازاریابی با تأیید کمیته عرضه، آگهی شده و مورد معامله قرار می گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها