عصر خودرو

نقش بازار سرمایه در تحقق رونق تولید

عصر بازار- عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران گفت: بازار سرمایه به جهت برخورداری از ظرفیت بالا و حضور چهل صنعت با بیش از ۶۰۰بنگاه بزرگ می‌تواند از حیث تولید و ایجاد اشتغال و ابزارهای مختلف تامین مالی برای شرکت‌ها در رونق تولید نقش بسزایی ایفا کند.

نقش بازار سرمایه در تحقق رونق تولید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  به نقل از تسنیم، عباس آرگون گفت: سال 98 برای اقتصاد کشور و بازار سرمایه، بدلیل ریسک‌های بالای سیستماتیک که بخشی از آن به جهت تداوم دشمنی‌های آمریکا و تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرمنصفانه منشا خارج از کشور دارد، سالی  متفاوت و همراه با فرصت‌هاو تهدیداتی خواهد بود.

    عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران افزود: علاوه بر این بخش دیگری از این فرصت‌ها و تهدیدها ناشی از شرایط داخلی است که بر اقتصاد کشور تحمیل می‌شود، و اقتصاد کشور را در حوزه سرمایه گذاری، صادرات نفت و کالاهای غیرنفتی، درآمدهای ارزی و واردات و تامین مواد اولیه برای تولید با محدودیت‌های مواجه می‌کند.

    وی اضافه کرد: از این رو ارزیابی عملکرد و بازدهی بازار سرمایه با پیچیدگی‌هایی روبرو است اما با این حال، بازار سرمایه به عنوان بخشی شفاف در اقتصاد کشور و به جهت دارا بودن سهم بالای از تولید ناخالص داخلی، نقش پررنگی در اقتصاد کشور دارد.

    عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بر این اساس می‌توان از مسیر بازار سرمایه به جهت برخورداری این بازار از ظرفیت بالا و حضور چهل صنعت با بیش از  600بنگاه بزرگ و طراز اول اقتصادی از حیث تولید و ایجاد اشتغال و ابزارهای مختلف تامین مالی برای این شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار و ظرفیت‌های بورس کالا در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی و همچنین بورس انرژی در صادرات نفت خام گام‌های بزرگی برداشت و در شرایط حساس کنونی ضمن پشتیبانی و تقویت اقتصاد کشور، در رونق تولید نقش بسزایی ایفا کرد.

    وی تصریح کرد: البته تحقق این امر مستلزم توجه و حمایت بیشتر از بازار سرمایه از طریق اعمال سیاست‌های حمایتی و تشویقی از قبیل کاهش مالیات، تثبیت قوانین ومقررات برای افزایش پیش‌بینی‌پذیری، تسهیل فرآیند تامین مواد اولیه و صادرات محصولات، هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه، تسهیل فرایند افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های جدید در بازارسرمایه می‌باشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو