عصر خودرو

اداره اطلاعات انرژی آمریکا:

متوسط قیمت نفت امسال به ۴۰ دلار می‌رسد

عصر بازار- اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود از متوسط قیمت نفت در سال جاری میلادی را ۱۶ دلار کاهش داد و به ۴۰ دلار در هر بشکه رساند.

متوسط قیمت نفت امسال به ۴۰ دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بر اساس پیش بینی هایی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش چشم انداز کوتاه مدت انرژی خود منتشر کرده، قیمت متوسط نفت برنت در سال های 2016 و 2017 به ترتیب به 40 و 50 دلار خواهد رسید.

    بر اساس پیش بینی های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، قیمت متوسط نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز امسال و سال آینده به ترتیب به 38 دلار و 54 سنت و 47 دلار خواهد رسید.

    در گزارش قبلی اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی شده بود که قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در سال 2016 به ترتیب 56 و 51 دلار شود.

    بر اساس برآوردهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، قیمت متوسط نفت برنت در ماه دسامبر به 38 دلار رسید که 6 دلار نسبت به ماه نوامبر کاهش داشت و پایین ترین قیمت متوسط ماهیانه از ژوئن 2004 تاکنون بود.

    این گزارش همچنین حاکی است با افزایش عرضه، قیمت متوسط نفت برنت در سال 2015 به 52 دلار رسید که 47 دلار کمتر از قیمت متوسط سال 2014 بود.

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین برآورد کرده که متوسط تولید نفت خام آمریکا در سال 2015 به 9.4 میلیون بشکه در روز رسیده باشد و پیش بینی کرده که این رقم در سال های 2016 و 2017 به ترتیب به 8.7 و 8.5 میلیون بشکه در روز برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها