عصر خودرو

لگزایی در پنجمین همایش سالانه بانکداری و نظام های پرداخت:

ادامه حیات بانکها در گرو استفاده مناسب از فناوری اطلاعات است

عصر بازار- معاون مدیر عامل بانک تجارت بر توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات در بانکها تاکید کرد .

ادامه حیات بانکها در گرو استفاده مناسب از فناوری اطلاعات است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، علی رضا لگزایی در میزگرد "برنامه ها و چالش های توسعه زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات " در دومین روز همایش سالانه بانکداری و نظام های پرداخت گفت : علیرغم هزینه های قابل ملاحظه ، بهبود و نوسازی زیرساختها در حوزه IT ، منافع حاصل از صرف این هزینه ها به افزایش درآمدها و پیشرفت پایدار در توسعه خدمات بانک منجر خواهد شد، کما اینکه در سازمانهای امروزی و موفق ، IT پیشران تغییر و تحول در توسعه کسب و کار است .

    معاون مدیر عامل در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پهنای باند اشاره کرد و گفت : پهنای باند هنوز یکی از چالش های  جدی سیستم بانکی است . تاکنون از ظرفیت موجود زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بسیاری از خدمات بانکی مانند تراکنشهای کارت و حوالجات نقدی استفاده شده است ، اما آنچه هنوز در فرآیندهای پیچیده سیستم بانکی دچار تحول جدی نشده ، حوزه تسهیلات است که فرآیندهای آن به شدت مستند محور است .

    وی افزود: در روند تشکیل پرونده اعتباری ، اعتبار سنجی و تصمیم سازی اعتباری نیازمند ورود حجم زیادی از اطلاعات و مستندات هستیم  . اگر بخواهیم که این فرآیند را تغییر داده ومبدا دریافت اطلاعات شعبه نباشد و  از طریق اینترنت  انجام پذیرد باید کاربر(مشتری) از  پهنای باند مناسب برای ارسال اطلاعات برخوردار باشد. واقعیت این است که بسیاری از خدمات دیگر بانکی در شبکه مجازی نیز ، به خاطر ضعف پهنای باند مصرف کننده با چالش مواجه شده و همین امر می تواند باعث عدم افزایش اعتماد مشتریان به خدمات بانکداری مجازی شود .

    لگزایی در پایان گفت : البته به جز مشکل پهنای باند ، مشکل اساسی و مهم دیگر مساله مهندسی مجدد فرآیندهاست . فرآیندهای موجود در سیستم بانکی عمدتا مکانیزه شده اما بعضی بانکها مهندسی مجدد را نه به شکلی جامع بلکه بر اساس ابتکار خود انجام داده اند . وی در خصوص حمایت بانکها و دیگر بنگاههای اقتصادی کشور از خلق محصولات جدید در دانشگاهها و شرکتهای دانش بنیان گفت :بهتر است که سرمایه گذاری روی استارت آپ ها بر اساس نیازها و مدل کسب و کار بانک صورت گیرد .

    گفتنی است پنجمین همایش سالانه بانکداری و نظام های پرداخت به مدت دو روز در مرکز همایش های برج میلاد به میزبانی پژوهشکده پولی و بانکی برگزار شد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو