عصر خودرو

کارشناس اقتصادی:

مشارکت دولت در شرایط فعلی روند بازار سهام را بهبود می‌بخشد

عصر بازار: کارشناس اقتصادی گفت:به واسطه اینکه صنایع و شرکت های موجود در بورس عمدتا دارای شرکای دولتی هستند و حتی آن بخشی از شرکت های دولتی که واگذار شدند مدیریت دولتی دارند بنابراین این اتفاق می تواند بهبود بازار را به همراه داشته باشد.

مشارکت دولت در شرایط فعلی روند بازار سهام را بهبود می‌بخشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد رضا تقوی، کارشناس اقتصادی در خصوص تاثیرات ناشی از توافق هسته ای بر روند بازار سرمایه گفت: بروز چنین اتفاقی قطعا تاثیرات مثبتی بر بازارهای موجود در اقتصاد از جمله بازار سرمایه می گذارد.

    وی با بیان شرایط بهبود بازار سرمایه در آینده یاد آور شد: به واسطه اینکه صنایع و شرکت های موجود در بورس عمدتا دارای شرکای دولتی هستند و حتی آن بخشی از شرکت های دولتی که واگذار شدند مدیریت دولتی دارند بنابراین این اتفاق می تواند بهبود بازار را به همراه داشته باشد.

    کارشناس اقتصادی با بیان روند رشد بازار با آزاد سازی نقدینگی گفت: از بعد ورود نقدینگی اگر به این موضوع نگاه شود قاعدتا با آزاد شدن پول های بلوکه شده میزان نقدینگی در اختیار دولت افزایش می یابد و این به نفع اقتصاد است.

    تقوی با اشاره به اینکه در حال حاضر 85 درصد اقتصاد در اختیار دولت است اظهار دداشت: هرچند نباید دولت دخالتی در بازارهای اقتصادی داشته باشد اما با توجه به سهم 85 درصدی که دارد این رقم تعیین کننده ای برای تاثیرات ناشی از تصمیمات دولت است.

    وی در این باره ادامه داد: این موضوع سبب می شود تا در کنار منافع دولت منافع برخی از بخش های خصوصی که در ترکیب سهامداران شرکت ها ی دولتی هستند تامین شود.

    کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطر نشان کرد: مشکلاتی که هم اکنون در اقتصاد کشور وجود دارد یک شبه به وجود نیامده است بنابراین حل آن زمان بر است و به نوعی متولیان برای حل این مشکلات ناچار به دخالت در بازارها و اتخاذ برخی تصمیمات دستوری است.

    برچسب ها