عصر خودرو

آغاز سومین جلسه محاکمه متهمان پرونده پتروشیمی

عصر بازار- سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده ارزی پتروشیمی از دقایقی پیش در دادگاه ویژه اقتصادی آغاز شد.

آغاز سومین جلسه محاکمه متهمان پرونده پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده ارزی شرکت بازرگانی پتروشیمی از دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام آغاز شد.

    پس از قرائت کیفرخواست در جلسه اول، دومین جلسه محاکمه این متهمان با شروع دفاعیات متهمان برگزار شد.

    رضا حمزه‌لو مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی، عباس صمیمی، عضو هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایران، مصطفی طهرانی صفا و علیرضا علائی رحمانی از اعضای هیأت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی، محسن احمدیان بازنشسته پتروشیمی، مرجان شیخ‌الاسلامی آل‌آقا، مدیرعامل شرکت بازرگانی دنیز و هترا تجارت، سید امین قرشی سروستانی، سام حامد ساعدیان، سید علیرضا حسینی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شانگهای، علی اشرف ریاحی، معصومه دری مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی دفتر دبی، ابوالفضل ملکی شمس‌آبادی تولیدکننده نایلون و نایلکس، سعید خیری‌زاده مدیر مالی سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و محمدحسین شیرعلی متهمان این پرونده هستند که به اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور و معاونت در آن متهم شدند.

    متهمان این پرونده با قید وثیقه آزاد بودند که بنابر اعلام قاضی مسعودی‌مقام، محسن احمدیان یکی از متهمان پرونده با تبدیل قرار وثیقه، بازداشت شد.

    یکی از موضوعات بحث‌برانگیز در این پرونده، عنوان اختلاس 6میلیارد دلاری معادل 100هزار میلیارد تومان بود که عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران این موضوع را تکذیب کرد و گفت: این پرونده یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی بوده که از سال 91 در دادستانی تهران همزمان با آغاز تحریم‌ها تشکیل شده بود. سال 88 که این شرکت واگذار شد، خریداران این شرکت به‌لحاظ اقداماتشان پرونده تشکیل شد؛ اولاً اختلاسی در این پرونده مطرح نیست و این‌که رسانه‌ها رقم 6میلیارد دلاری اختلاس را مطرح کردند، کاملاً کذب محض است. مجموع 6میلیارد دلاری که اعلام شد، مجموع معاملات مالی این شرکت بوده است. شرکت‌های پتروشیمی خصوصی حالت حق‌العمل‌کاری برای سایر شرکت‌های پتروشیمی و فروش محصولات آنها در خارج از کشور دارند.

    جعفری دولت‌آبادی همچنین درباره یکی از متهمان این پرونده به‌نام مرجان شیخ‌الاسلامی که در خارج از کشور به‌سر می‌برد و مسائل زیادی در خصوص وی مطرح شده، گفت: این متهم از همان ابتدا تحت تعقیب بوده اما همان سال 91 از کشور خارج شده است.

    برچسب ها