عصر خودرو

وزیر نیرو خبر داد:

برنامه‌ریزی ایران برای بازسازی سه ساله شبکه برق عراق

عصر بازار- وزیر نیرو اعلام کرد که براساس توافق صورت گرفته میان ایران و عراق شرکت‌های ایرانی در یک برنامه سه ساله شبکه برق عراق را نوسازی می‌کنند

برنامه‌ریزی ایران برای بازسازی سه ساله شبکه برق عراق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان امروز در همایش اقتصادی ایران و عراق اظهار کرد: از آنجا که هر برنامه توسعه نیاز به فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم دارد و در این بین صنعت برق اهمیت بسیار زیادی در برنامه‌ریزی‌ها پیدا می‌کند، ما در جریان مذاکرات با عراق تلاش کرده‌ایم یک برنامه جدی برای توسعه همکاری‌ها میان دو طرف در صنعت برق به وجود آوریم.

    وی ادامه داد: در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری به عراق، مذاکرات خوبی در این حوزه صورت گرفت و بدین ترتیب ظرف یک برنامه سه ساله ایران نسبت به بازسازی شبکه برق عراق اقدام خواهد کرد و خوشبختانه این برنامه در آستانه اجرایی شدن قرار دارد.

    وزیر نیرو با بیان این‌که در چارچوب همکاری‌های جدید میزان تلفات برق عراق از 50 به 20 درصد کاهش خواهد یافت اظهار کرد: بازسازی نیروگاه‌های عراق، آموزش نیروی انسانی، ساخت کارخانجات مشترک و توسعه تجهیزات بخش دیگری از برنامه‌های مشترک دو طرف خواهد بود که امیدواریم در آینده نزدیک اجرایی شود.

    اردکانیان با اشاره به حفظ روند صادرات برق ایران به عراق در ماه‌های پیش رو تاکید کرد: تا زمانی که نیاز به صادرات برق وجود داشته باشد، ایران بر اساس شرایط داخلی خود و ظرفیت موجود این روند را ادامه خواهد داد.

    وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ارزش کل صادرات ایران در حوزه برق به عراق حدود 6 میلیارد دلار بوده که بخشی از این ارزش صادراتی به کشور بازگشته و امیدواریم مابقی نیز با کمک دولت عراق در آینده نزدیک وارد ایران شود.

    برچسب ها