عصر خودرو

وزیر برق عراق:

خرید گاز و برق از ایران تا زمان خودکفایی عراق ادامه می‌یابد

عصر بازار- وزیر برق عراق گفت: خرید گاز و برق از ایران تا زمانی ادامه خواهد داشت که ما میادین گازی خودمان را به اندازه‌ای توسعه دهیم که در تأمین گاز به خودکفایی برسیم و همچنین نیروگاه‌های لازم را برای تأمین برق عراق بسازیم؛ این امر بین ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد.

خرید گاز و برق از ایران تا زمان خودکفایی عراق ادامه می‌یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، لوی خطیب، وزیر برق عراق امروز در حاشیه دیدار با رضا اردکانیان وزیر نیروی کشورمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران و عراق افق‌های بلندمدت و روشنی برای همکاری در بخش انرژی دارند و امروز شبکه برق عراق برای بازسازی و به‌سازی به کمک متخصصان صنعت برق ایران نیاز دارد.

    وی افزود: در هر صورت همکاری میان دو کشور دارای افق‌های فراوان و مشترکی از جمله توسعه شبکه برق عراق، تجاری سازی برق این کشور و سنکرون سازی شبکه برق دو کشور است.

    وزیر برق عراق تصریح کرد: خرید گاز و برق از ایران تا زمانی ادامه خواهد داشت که ما میادین گازی خودمان را به اندازه‌ای توسعه دهیم که در تأمین گاز به خودکفایی برسیم و همچنین نیروگاه‌های لازم را برای تأمین برق عراق بسازیم که  بر اساس برآورد صورت گرفته این امر بین دو تا سه سال زمان خواهد برد.

    برچسب ها