عصر خودرو

امارات سخنان وزیر نفت نیجریه را تکذیب کرد

المزروعی: اوپک نشست اضطراری نخواهد داشت

عصر بازار- در پی سخنان وزیر نفت نیجریه مبنی بر اینکه تعدادی از اعضای اوپک خواستار برگزاری نشست اضطراری این سازمان هستند، امارات صحبتها درباره نشست اضطراری احتمالی اوپک را تکذیب کرد.

المزروعی: اوپک نشست اضطراری نخواهد داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بهای نفت برنت در بازار‌های جهانی به مرز 30 دلار در هر بشکه و پایین‌ترین سطح 12 سال گذشته سقوط کرده است.

    نفت برنت از اواسط سال 2014 تاکنون تقریبا سه چهارم قیمت خود را از دست داده است.

    امانوئل ایبه کاچیکوو وزیر نفت نیجریه در حاشیه کنفرانس انرژی در ابوظبی به خبرنگاران گفت: چنین شرایطی در بازار باعث شده که گمانه‌زنی‌ها در خصوص یک نشست اضطراری برای بررسی احتمال تغییر استراتژی اوپک بالا بگیرد.

    این در حالی است که سهیل بن محمد المزروعی وزیر انرژی امارات پس از سخنان وزیر نفت نیجریه در همان کنفرانس اعلام کرد که استراتژی کنونی اوپک در حال جواب دادن است و برای این‌که این استراتژی اوپک به نتیجه برسد به زمان نیاز دارد که ممکن است بین یک تا 1.5 سال باشد.

    المزروعی خاطرنشان کرد: معتقدم صرفا به خاطر اینکه قیمتها در بازار کاهش یافته اوپک به تنهایی نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد و همچنین یک جانبه نمی‌تواند این استراتژی را تغییر دهد.

    وزیر انرژی امارات افزود: در شرایطی که نیمه اول 2016 یک دوره سخت برای بازار نفت خواهد بود، در نیمه دوم به مدد کاهش احتمالی در تولید کشورهای خارج از اوپک، اوضاع به تدریج بهبود خواهد یافت.

    دو نماینده اوپک گفتند: مطمئنا اوپک هیچ برنامه‌ای برای برگزاری نشست اضطراری برای بررسی کاهش قیمت نفت قبل از نشست برنامه‌ریزی شده در ماه ژوئن نخواهد داشت.

    استراتژی سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت مبنی بر حفظ سطح تولید(به جای کاهش عرضه و بالابردن قیمت‌ها) برای دفاع از سهم بازار تولید‌کنندگان اوپک برابر تولید‌کنندگان پرهزینه‌تری همچون بخش نفت شیل آمریکا بوده است.

    اشباع عرضه احتمالا در سال 2016 زمانی که تحریم‌های غرب علیه ایران لغو شوند، با بازگشت نفت ایران به بازار وخیم‌تر خواهد شد.

    وزیر انرژی امارات گفت: فکر می‌کنم تمام اعضای اوپک از جمله ایران این حق را دارند تولید خود را افزایش دهند. فکر نمی‌کنم ما هیچ کس را محدود کنیم.

    چنین چشم‌اندازی باعث شده که تحلیلگران بازار نفت پیش‌بینی‌های خود درباره قیمت نفت در ماه‌های آینده را کاهش دهند بطوریکه موسسه استاندارد چارتر اعلام کرده که قیمت‌ها ممکن است تا 10 دلار در هر بشکه سقوط کند.

    احتمال برگزاری نشست اضطراری به نظر عربستان اوپک بستگی دارد که از مخالفان سرسخت کاهش تولید بوده است.

    کاچیکوو گفت: عربستان هرگز این موضع را نداشته که خواهان گفت‌وگو نیست. در واقع در صورتیکه یک توافق جمعی برای برگزاری این نشست وجود داشته باشد، این کشور از برگزاری یک نشست حمایت می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو