عصر خودرو

صعود بورس‌های اروپایی

عصر بازار- با وجود فضای نامطمئن برگزیت، بیشتر شاخص‌های بورسی مهم اروپایی افزایش یافتند.

صعود بورس‌های اروپایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، با وجود بحران به وجود آمده بر سر چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که نگرانی‌ها نسبت به خروج سخت را افزایش داده است، پدیدار شدن نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا موجب صعود شاخص‌های بورسی در قاره سبز شد.

    شاخص استوکس 600 که دربردارنده نماد 600 شرکت بزرگ اروپایی است، با 0.2 درصد افزایش بسته شد و در آلمان شاخص بورس فرانکفورت که حساسیت زیادی به روند تجارت در سطح جهان دارد با 0.4 درصد افزایش به کار خود خاتمه داد.

    چین اخیراً در زمینه مالکیت حقوقی که یکی از مهم‌ترین موارد اختلافی با آمریکا محسوب می‌شود، انعطاف‌پذیری بیشتری به خرج داده و اعلام کرده است دیگر شرکت‌های خارجی الزامی برای انتقال تکنولوژی به چین برای راه‌اندازی خطوط تولید مشترک با شرکای چینی خود ندارند. لی که کیانگ، نخست وزیر چین نیز اعلام کرده است چین درهای بازار این کشور به روی شرکت‌های بیمه‌ای و بانک‌های خارجی را بیش از پیش خواهد گشود.

    تووه موسین - کارشناس اقتصادی مسائل منطقه یورو در روبو بانک گفت: نمادهای اروپایی در نبردی که به نظر می‌رسد نبرد ایده‌ها باشد صعودی شدند. شما از یک طرف با اخبار بد از مذاکرات برگزیت و از طرف دیگر با اخبار امیدبخش از مذاکرات چین و آمریکا که از نظر اهمیت دست کمی از برگزیت ندارد، طرف هستید.

    در انگلیس نیز با وجود آن که حتی پیشنهاد کناره‌گیری نخست وزیر انگلیس نتوانست نمایندگان سرسخت مجلس این کشور را ترغیب به موافقت با برنامه دولت بر سر نحوه خروج از اتحادیه اروپا کند، شاخص فوتسی 100 بورس لندن با 0.6 درصد افزایش بسته شد. میوسن افزود: به طور کلی بازارها هنوز مایلند فرض را بر این بگیرند که انگلیس و اتحادیه اروپا به توافق خواهند رسید. اگر چه خروج بدون توافق گزینه غیرمحتملی نیست اما بیشتر سناریوهای معامله‌گران بر مبنای توافق بسته شده است.

    برچسب ها