عصر خودرو

چین برای خرید ۳۰۰ ایرباس قرارداد امضا کرد

عصر بازار- ایرباس موفق به گرفتن سفارشی از چین برای ساخت ۳۰۰ هواپیما شده است، معامله ای که ارزش آن میلیاردها دلار رقم زده می شود.

چین برای خرید ۳۰۰ ایرباس قرارداد امضا کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از عصرایران، قرارداد خریداری "ای 320" و "ای350 اکس‌دبلیو‌بی" در جریان بازدید شی جین‌پینگ از پاریس امضا شد.

    این سفارش بخشی از مجموعه قراردادهایی است که در جریان بازدید آقای شی از اروپا امضا شده است.

    این درحالی است که رقیب ایرباس، بوئینگ، اخیرا مجبور شده همه هواپیماهای بوئینگ 737 مکس خود را زمین گیر کند، چون دو فروند از این هواپیماها در اندونزی و اتیوپی دچار سانحه شدند که ظن آن می رود به اشکال در سیستم کنترل پرواز هواپیما مربوط باشد.

    ایرباس در بیانیه ای گفت که این موافقتنامه را با "شرکت هلدینگ تدارکات هوانوردی چین" امضا کرد که خریداری 290 ایرباس ای 320 و ده ای 350 اکس دبلیو بی را پوشش می دهد.

    بنابه گزارش ها حجم این معامله حدود 30 میلیارد یورو رقم زده می شود.

    گیلوم فاری رئیس بخش هواپیماهای تجاری ایرباس در بیانیه ای گفت: "رشد ما در چین نشانگر اعتمادی پایدار به بازار چین و تعهد بلندمدت ما به چین و شرکای ماست."

    این توافق احتمال ضربه ای به بوئینگ خواهد بود.

    بعد از سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8 خطوط هوایی اتیوپی در روز 10 مارس - که پنج ماه بعد از سقوط همین نوع هواپیما در اندونزی بود - بسیاری از کشورهای جهان پرواز آن را ممنوع کرده اند.

    آقای شی سفر اروپایی خود را هفته پیش از ایتالیا شروع کرد، کشوری که به عنوان اولین عضو جهان توسعه یافته به برنامه سرمایه گذاری جاده ابریشم چین پیوست.

    برچسب ها