عصر خودرو

تلاش امارات برای متنوع کردن اقتصادش با سرمایه‌گذاری در بخش استارتاپ ها

عصر بازار- ابوظبی تا یک میلیارد درهم (۲۷۲ میلیون دلار) برای حمایت از تکنولوژی استارتاپ ها اختصاص داده است. این اقدام بخشی از تلاش ابوظبی برای متنوع کردن اقتصادش است .

تلاش امارات برای متنوع کردن اقتصادش با سرمایه‌گذاری در بخش استارتاپ ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، ابوظبی تا یک میلیارد درهم (272 میلیون دلار) برای حمایت از تکنولوژی استارتاپ ها اختصاص داده است. این اقدام بخشی از تلاش ابوظبی برای متنوع کردن اقتصادش است .
    میکروسافت، شرکت بزرگ تکنولوژی آمریکا یک شریک استراتژیک است که تکنولوژی و خدمات رایانش ابری برای کسب و کارها فراهم می‌کند .
    پایتخت امارات سعی دارد وابستگی کشورش را به درآمد نفتی کاهش دهد .
    ابوظبی حدود 50 درصد تولید ناخالص داخلی و حدود 90 درصد درآمد دولت مرکزی را از بخش هیدروکربن بدست می آورد .
    ابراهیم عجمی، رئیس بخش تکنولوژی شرکت سرمایه‌گذاری «مبادله» گفت امارات یک صندوق 50 میلیارد درهمی (13.6 میلیون دلاری) با نام «غدا» در 21 دسامبر سال گذشته برای تسهیل رشد اقتصادی راه اندازی کرد. «غدا» در زبان عربی یعنی «فردا» .
    این ابتکار جدید با نام «قطب 71» که به «غدا» متصل است شامل راه اندازی یک صندوق 500 میلیون درهمی برای سرمایه گذاری در استارتاپ ها می شود .
    وی اضافه کرد هدف، دارابودن 100 شرکت طی 3 تا 5 سال آینده است چون فرصت های بازار در این منطقه بسیار بالاست .
    «مبادله» با دارا بودن 225 میلیارد دلار سرمایه، یک سرمایه گذار بزرگ در شرکت‌های تکنولوژی است که به عنوان پیش‌برنده این قطب عمل می‌کند و مقر آن در بخش مالی امارات است .
    سافت بنک در این قطب فعال خواهد بود و از تولید شرکتهایی که در آن سرمایه‌گذاری کرده حمایت می‌کند‌. هدف «مبادله» جذب شرکت‌های هندی و چینی نیز هست.
    «مبادله» که 15 میلیارد دلار به صندوق ویژه سافت بنک اختصاص داده قصد دارد یک صندوق 40 میلیون دلاری برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اروپایی پیشرو در زمینه تکنولوژی راه اندازی کند .
    محرک هایی که توسط دولت ایجاد شده‌اند شامل مسکن، فضاهای اداری و بیمه سلامت می شود که بخشی از آن یک میلیارد دلار اولیه هستند .

    برچسب ها