عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

رکود بازار اجازه افزایش نرخ ارز را نمی‌دهد

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که ارز باید تک نرخی شود، گفت: رکود بازار اجازه افزایش نرخ ارز را نمی‌دهد.

رکود بازار اجازه افزایش نرخ ارز را نمی‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مسعود خوانساری در مورد تأثیر نرخ ارز بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی، اظهار داشت: آنچه که مسلم است هیچ‌یک از فعالان اقتصادی به ارز دو نرخی اعتقادی ندارد و ما در اتاق بارها اعلام کرده‌ایم که ارز باید تک‌نرخی شود.

    وی در مورد نحوه تعیین قیمت ارز نیز اظهار داشت: ارز هم یک نوع کالاست که بازار باید قیمت آن را تعیین کند و اختلاف قیمت 700 تومانی بین ارز دولتی و ارز آزاد معنا ندارد و باید آسیب‌شناسی کرد که چرا این قیمت ارز دولتی پایین و ارز آزاد بالاتر است.

    خوانساری با اشاره به تورم 40 و 20 درصدی در دو سال گذشته، تصریح کرد: در سال 92 قبل از دو دوره تورم، قیمت دلار 3 هزار و 650 تومان بود و اکنون با گذراندن دو سال تورم و کاهش ارزش پول ملی، باز نرخ دلار تقریباً همان قیمت است و فکر می‌کنم رکود موجود در بازار علت این امر است.

    وی تزریق ارز ارزان‌قیمت به بازار را یکی دیگر از عواملی برشمرد که اجازه نمی‌دهد ارز قیمت واقعی خود را در بازار پیدا کند.

    به اعتقاد رئیس اتاق بازرگانی تهران، اگر مکانیزم‌های بازار را در تعیین نرخ ارز دخالت دهیم و نظارت مدیریت شناورشده را بر ارز حاکم کنیم، هم به نفع اقتصاد و هم به نفع سرمایه‌گذاری خواهد بود.

    خوانساری در پاسخ به این سؤال که برخی کارشناسان می‌گویند که با برداشته شدن تحریم و افزایش عرضه ارز در بازار قیمت‌ها شکسته خواهد شد، اظهار داشت: اگر رکود همچنان ادامه داشته باشد، وضع به همین منوال است. همان‌طور که در 10 سال دولت گذشته، 700 میلیارد دلار ارز را به بازار تزریق کردیم تا قیمت ارز ثابت نگه داشته شود و این فنر در سال 90 به یک مرتبه بالا رفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها