عصر خودرو

هدف عربستان نفت ۷۰دلاری است

عصر بازار- سیاست عربستان برای کاهش تولید نفت خود، مورد پسند ایالات متحده نیست، از سوی دیگر اعضای اوپک در انتظار تصمیم آمریکا در قبال تحریم های ایران و تاثیر آن بر بازارهای جهانی خواهند بود.

هدف عربستان نفت ۷۰دلاری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصادآنلاین، به گفته تعدادی از کارشناسان،سیاست‌ها عربستان سعودی در بازار جهانی نفت، باعث خواهد شد تا در آینده ای نزدیک، قیمت آن به بشکه ای 70 دلار برسد.

    طبق گفته تعدادی از منابع معتبر حتی اگر تولید کنندگان نفت شیل ایالات متحده بتوانند سود خود را افزایش داده و سهم بیشتری در بازار جهانی نفت خام نصیب آن ها شود،  عربستان به عنوان عضو پیشران اوپک، طبق برنامه از پیش تعیین شده در ماه مارس و آوریل صادرات نفت به  را به شدت کاهش خواهد داد،  این در حالی است که بسیاری از شرکت های بزرگ نفتی خواستار افزایش تولید بیشتر نفت هستند. این کاهش تولید دقیقا  بر خلاف درخواست های ، دونالد ترامپ با‌وجود تحریم ایران و ونزوئلا است.

    لازم به ذکر است سیاست کاهش تولید از سوی عربستان مطرح و در جهت حفظ تعادل بازارهای جهانی و کسب سود بیشتر برای سعودی ها طراحی شد. آن ها همچنین نگرانی هم از بابت نفت شیل نخواهند داشت ، چرا که طبق گفته منابع مطلع در عربستان،در حالی که اکنون در اوپک هیچکس از افزایش تولید سخن نمی گوید ، هدف آن ها نفت 70 دلاری است. در این راستا عربستان سعودی قصد دارد تولید نفت خود را در ماه مارس و آوریل  به کمتر از توافق انجام شده در بین اعضای اوپک و حدود 10 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

    در ادامه روسیه هم به عنوان هم پیمان اوپک تولیدات خود را کاهش داده است.آنها همچنین اعلام کرده اند، می توانند بودجه خود را برمبنای قیمت  55 دلار در هر بشکه نفت تثبیت کنند.

    لازم به ذکر است یکی ناظران عضو اوپک، گفته: با توجه به نیازهای موجود در بازار نفت، سعودی ها به شدت  قیمت های بیش از 70 دلار را برای هر بشکه خواستارند. آنها همچنین باید روسیه را متقاعد سازند که استراتژی کاهش تولید را ادامه دهد.

    یک منبع آگاه در اوپک نسبت به اینکه باید برای تحقق برنامه های آینده صبر کرد، گفت: باید منتظر ماند و‌ دید ایالات متحده در نهایت چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد!

    با این وجود اگر واشنگتن با فشار بر ریاض در پی افزایش تولید باشد، هیچ تضمینی مبنی بر اینکه  سیاست های دولت سعودی تغییر کند نیست.

    طبق گفته یکی از کارشناسان: بر خلاف اینکه سعودی ها به سیاست های ترامپ اهمیت می دهند،  نمی توانند هربار کاری را که او می خواهد انجام دهند.

    برچسب ها