عصر خودرو

در پیام نوروزی حجتی اعلام شد

خودکفایی در گندم و تولید ۲ میلیون تن شکر به رغم تحریم‌ها

عصر بازار- وزیر کشاورزی در پیام نوروزی به مهمترین دستاوردهای بخش کشاورزی در سال گذشته از جمله خودکفایی در گندم و تولید ۲ میلیون تن شکر اشاره کرد و گفت: این دستاوردها به رغم تحریم‌های دشمنان صورت گرفته است.

خودکفایی در گندم و تولید ۲ میلیون تن شکر به رغم تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت فرارسیدن سال 1398
    1397/12/28

    محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت فرارسیدن سال 1398 پیامی صادر کرد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، متن این پیام به شرح زیر است:

    یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ

    یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

    آغاز بهار طبیعت و حلول سال ١٣٩٨ شمسی را به محضر مردم شریف ایران به ویژه فعالان پرتلاش بخش کشاورزی و همکاران عزیزم در وزارت جهادکشاورزی صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

    بخش کشاورزی در سالی که گذشت در سایه الطاف پروردگار مهربان، تلاش خستگی ناپذیر کشاورزان و فعالان عرصه تولید محصولات کشاورزی و مشارکت و شکیبایی هموطنان، گام هایی بزرگ در جهت تامین حداکثری امنیت غذایی جامعه را تجربه کرد. پایداری خوداتکایی در تولید گندم و دیگر محصولات راهبردی، دستیابی به رکورد تولید دو میلیون تنی شکر، توفیقات چشمگیر کمی و کیفی در تولید آبزیان، محصولات باغی و زراعی به ویژه دانه های روغنی، توسعه گلخانه‌ها، سامانه های نوین آبیاری، تجهیز و نوسازی اراضی و سایر اقدامات زیربنایی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ارتقای بهره وری و حفظ منابع آب و خاک تنها گوشه ای از کارنامه درخشان بخش کشاورزی در سال ١٣٩٧ به شمار می‌آید.

    دستاوردهای بزرگ بخش کشاورزی در سال گذشته در حالی به دست آمد که بحران‌ها و معضلاتی از قبیل تغییرات اقلیمی، آسیب های تاریخی و سنتی منابع تولید و مهم‌تر از همه تحریم‌های خصمانه دولت آمریکا بیش از هر زمانی اقتصاد کشاورزی و امنیت غذایی ایران عزیز را با چالش مواجه کرد، اما جامعه کشاورزی ایران ققنوس وار از زیر خاکستر مشکلات قامت برافراشته است.

    فروتنانه اذعان می نمایم که دستیابی به این مهم و تداوم آن، جز با مشارکت آگاهانه و جهادگرانه تمامی تلاشگران عرصه کشاورزی به ویژه نیروهای جوان و فعال، بهره گیری از کشاورزی روزآمد و دانش بنیان و همراهی مردمان نجیب کشورمان میسر نبوده و نخواهد بود.

    تا تحقق آرزوی دیرینه و ملی حکمرانی غذایی، افزایش بهره‌وری و تولید پایدار از طریق تکمیل زنجیره‌های تولید، بهره برداری هوشمندانه از منابع و ظرفیت های جدید و مغفول کشور و صیانت از منابع پایه، راهی دشوار اما نه چندان طولانی در پیش رو داریم؛ راهی که اگر همه باهم به شوق خدمت به مردم و بالندگی و شکوفایی سرزمین در آن گام برداریم، دور از دسترس نخواهد بود.

    آغاز سال نو که با سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و مبعث حضرت رسول اکرم (ص) فرخنده و تبرک شده است را به فال نیک می گیریم و ضمن آرزوی توفیق برای تمامی هموطنان خاصه جامعه کشاورزی کشور، «همه با هم» به امید سربلندی ایران عزیز، در جهت شکوفایی و اعتلای کشور و نیل به امنیت غذایی، بر عهد دیرین خود استوار می مانیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو