عصر خودرو

رئیس سازمان امور عشایر کشور:

مشکلی در تامین گوشت برای شب عید نداریم

عصر بازار- رئیس سازمان امور عشایر کشور با تاکید بر این نکته که در تامین گوشت مورد نیاز برای ایام عید هیچ مشکلی وجود ندارد، عنوان کرد: عشایر بیشترین تولید دام در کشور را دارند و ۳.۵ میلیون رأس از دام‌های کشور در این بخش تامین می‌شود. ما مشکلی در تامین بازار در ایام پایانی سال نداریم و می‌توانیم بازار را اشباع کنیم.

مشکلی در تامین گوشت برای شب عید نداریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور درخصوص محصلین عشایر که به خاطر نبود مدارس متوسطه ترک تحصیل کرده‌اند، اظهار کرد: ما با وزارت آموزش و پرورش در این زمینه مکاتبات و جلسات بسیاری داشتیم و مقرر شد این وزارت‌خانه با همکاری سازمان ما مدارسی را در نواحی که عشایر به آن نزدیک‌تر باشند تاسیس کند تا آن دسته از افرادی که از ادامه تحصیل بازمانده‌اند هم از تحصیل محروم نشوند.

    وی افزود: همچنین مقرر شد مدارس منحل شده و یا مدارس کپری و چادرها در مناطق عشایری دورافتاده را هم تجهیز و نوسازی کنند تا برای حضور محصلین آماده شود. مراکز شبانه‌روزی را هم در این رابطه در نظر خواهیم گرفت تا دانش اموزان بتوانند در این مدارس به صورت ثابت تحصیل کنند. البته سوادآموزی مجازی هم در این طرح در نظر گرفته شده است.

    رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عشایر به منظور بهبود نحوه دامداری و دامپروری خاطرنشان کرد: توسط سازمان امور عشایر برای عشایر علاقه‌مند به آموزش فنی و حرفه‌ایِ دامپروری و دامداری مدارس متعددی در نظر گرفته شده که در استان‌هایی که عشایر بیشترین حضور را دارند به این افراد آموزش داده می‌شود.

    وی با تاکید بر این نکته که در تامین گوشت مورد نیاز برای ایام عید هیچ مشکلی وجود ندارد، عنوان کرد: عشایر بیشترین تولید دام در کشور را دارند و 3.5 میلیون رأس از دام‌های کشور در این بخش تامین می‌شود. ما مشکلی در تامین بازار در ایام پایانی سال نداریم و می‌توانیم بازار را اشباع کنیم.

    رئیس سازمان امور عشایر کشور اذعان داشت: اگر قیمت نهاده‌های دامی افزایش نمی‌یافت و دلالان شرایط بازار را برای دامدار بغرنج نمی‌کردند امروز مشکل قاچاق دام و کمبود گوشت وجود نداشت البته تا جایی که به ارگان ما مربوط می‌شود مشکل کمبود وجود ندارد.

    برچسب ها