عصر خودرو

گزارش روز؛

متعادل شدن بازار در پی افزایش حجم عرضه ها

عصر بازار- با توجه به رشد سریع روزه های اخیر توام با ورود نقدینگی جدید، تعادل و نوسانات منفی برخی نمادها امری طبیعی بوده که در نتیجه در صورت انتشار اخبار مثبت برجام، خیلی زود با تقاضای بالایی برطرف خواهد شد.

متعادل شدن بازار در پی افزایش حجم عرضه ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، اکثر نمادهای گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل مثبت و همراه صف خرید دنبال شدند در این بین معاملات مثبت و پرحجم نمادهای خپارس، ولساپا، خساپا، حکشتی، توریل و معاملات منفی خدیزل، خکار و خریخت نمایان تر بود. گروه حمل و نقل که از اقبال بالایی برخوردار بودند پس از حضور هیات‌های بلند مرتبه خارجی از کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس و ایتالیا که مقدمات ابتدایی و سیاسی حضور سرمایه گذاران در ایران را برداشتند حالا وقت آن رسیده که سرمایه گذاران و شرکت‌های خارجی که قصد عقد قرارداد مستقیم با ایران را دارند به داخل کشور سفر کنند این در حالیست که خبر تامین فاینانس راه آهن از سوی چین اعلام شد اما در هفته های اخیر مشتری‌های جدیدی را به خود دیده تا جایی که چند روز قبل مذاکرات ابتدایی ایران با شرکت زیمنس برای حضور این شرکت بزرگ آلمانی در مراحل و تجهیزاتی کار نیز مطرح شد. در ادامه مذاکرات وزارت راه با طرف‌های خارجی، این بار به نظر می رسد اسلوونی نیز جزو گزینه‌های ورود به طرح برقی سازی ریل تهران مشهد است تا ورود سرمایه گذاران جدید را با شتاب بیشتری نظاره گر باشیم.

    سهم کوچک تازه وارد گروه(شتوکا) پس از عرضه صف خرید و معاملاتی پرحجم در محدوده 200 تومان، مجددا صف خرید شد تا با رشد حدود30 درصدی، کام سهامداران را بعد از چند بار عرضه سهام ناموفق کوچک شیرین کند. گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا منفی و کم فروغ ظاهر شدند که از ادامه شرایط سخت گروه های مذکور با توجه به کاهش شدید قیمت نفت و فرآورده های نفتی حکایت دارد. نماد شازند بعد از تعدیل مثبت اعلامی، متعادل به گردونه معاملات بازگشت اما منفی به کار خود پایان داد و به جز نمادهای شفارس، شسینا و ونفت که معاملاتی متعادل و مثبت را ترجبه نمودند مابقی اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.

    گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا بعد از شروعی مثبت، متعادل به کار خود پایان دادند که در این بین صف خرید و معاملات پرحجم نمادهای واتی، وبملت، وخاور، دانا، و معاملات منفی وبیمه و وپست نمایان تر بود. در این گروه اکثر فعالین اقتصادی منتظر خبر لغو تحریم های سوئیفت هستند. مدیرارتباطات اداره بین‌الملل بانک مرکزی از برگزاری جلسه طی چهارشنبه پیش رو با مدیران سوئیفت و آغاز بکار بانک ICBC بزرگترین بانک جهان در حوزه فاینانس و عملیات خزانه‌داری خبر داد.

    گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی همچنان با اقبال بیشتری نسبت به کل بازار پیگیری شدند و نمادهای فاراک، تکنو، لخزر، لبوتان، بسویچ و لبوتان مثبت و صف خرید و مابقی اکثرا بعد از شروعی مثبت، متعادل و منفی به کار خود پایان دادند تا برای ادامه صعود کسب انرژی کنند.

    کارشناسان اقتصادی، گزارش بانک مرکزی چین در کاهش ذخیره ارزی کشور را نشانه ای از بروز بحران دیگری در دومین اقتصاد برتر جهان ارزیابی کردند و به دولتمردان حزب کمونیست چین هشدار دادند که چنانچه ذخیره ارزی کشور به کمتر از سه هزار میلیارد دلار برسد، موجی دیگری از بحران اقتصادی در چین و پس از آن جهان به راه خواهد افتاد. از معدود نمادهای مثبت گروه های فلزی و معدنی می توان به فلوله، هرمز، فولای، وتوکا، فمرآد و کاما اشاره نمود و سایر نمادها اکثرا منفی دنبال شدند.

    بجز نمادهای ثمسکن، آ س پ، ثاباد و ثپردیس که منفی بودند سایر نمادهای گروه ساختمانی اکثرا مثبت دنبال شدند که در این بین جهش قیمتی نمادهای کرمان و ثفارس و صف خرید آنها چشم نوازی می کرد.

    در گروه دارویی شرکت دسینا که یکی از سهام بنیادی بازار سرمایه و گروه دارویی، طی گزارش 9 ماهه 71% از پیش بینی فروش 1606 میلیارد ریالی را محقق ساخته و به سود ناخالص 633 میلیارد ریالی و سود خالص 442 میلیارد ریالی رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23% رشد نشان می دهد و راه برای تعدیل مثبت مجدد را هموار ساخته است. در گروه های به اصطلاح کوچک شاهد افزایش عرضه ها و معاملات منفی اکثر آنها بودیم و تک نمادهایی همچون کچینی، کفپارس، کخاک، کپشیر، پلوله، پلاسک، قثابت، قمرو، قزوین، دفرا، دزهراوی، مرقام و مفاخر مثبت بودند. نماد شرکت پارس سویچ جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره، شرکتهای لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی، بیمه البرز جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، حق تقدم شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، متوقف شدند. نماد شرکتهای کاشی نیلو و تهران شیمی تحت تاثیر رفع گره معاملاتی با افت حدود 14.5 درصدی مواجه شدند اما همچنان با فشار فروش به کار خود پایان دادند. نماد شرکت مارگارین بعد از شفاف سازی مبنی بر عدم تغییر پیش پینی سود، منفی مورد بازگشایی قرار گرفت و صف فروش شد. به جز نمادهای وبشهر، غاذر، غفارس و غمینو که مثبت بودند سایر نمادهای گروه غذایی اکثرا منفی دنبال شدند. در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای وبملت و حکشتی با رشد 51.30 واحدی به ارتفاع 62,840  واحدی رسید که در این بین نمادهای فارس و شبندر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو