عصر خودرو

هندی ها خواستار تحریم کالاهای چینی شدند

عصر بازار- تعدادی از تجار ،بازرگانان و کنفدراسیون تجار هندی به دنبال مخالفت چین با قرار گرفتن 'مسعود اظهر' رئیس گروه تروریستی جیش محمد در لیست تروریست‌های سازمان ملل، خواستار تحریم کالاهای چینی شدند.

هندی ها خواستار تحریم کالاهای چینی شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، هند پس از حمله تروریستی در کشمیر که باعث کشته شدن 40 نظامی این کشور شد،خواستار قرار گرفتن مسعود اظهر در لیسیت گروههای تروریستی سازمان ملل شد.
    رئیس گروه تروریستی جیش محمد مسئولیت حمله به نظامیان هندی را به عهده گرفته است.
    کنفدراسیون تجار هندی (CAIT) که نماینده بیش از 70 میلیون تاجر هندی است اعلام کرد که در پاسخ به اقدام دولت چین در 19 مارس(28 اسفند) کالاهای این کشور را تحریم می کند.
    کنفدراسیون تجار هند در بیانیه‌ای اعلام کرد ، زمان آن رسیده تا چین بهای نزدیکی خود به پاکستان را بپردازد.
    «سوادیش جاگاران مانچ» رئیس شاخه اقتصادی گروه ملی‌گرای هند که دارای روابط بسیاری نزدیکی با حزب بی جی پی است ،خواستار تحریم کالاهای چینی شده است.
    به گزارش رویترز به دنبال مخالفت چین با قطعنامه شورای امنیت علیه جیش محمد، هشتگی باعنوان'تحریم کالاهای چینی» به راه افتاد و به دومین ترند توییتری کشور هند تبدیل‌شده است.
    چین دومین شریک تجاری بزرگ هند است. کالاهای چینی از گوشی‌های موبایل گرفته تا لوازم دیگر ارتباطی به وفور در بازار هند موجود است.
    حجم تجاری میان هند و چین در پایان ماه مارس سال 2018 به 90 میلیارد دلار رسیده است.
    در هفته گذشته کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه طی قطعنامه‌ای در شورای امنیت خواستار قرار گرفتن نام مسعود اظهر در لیست تروریست‌های سازمان ملل شدند اما نماینده چین در شورای امنیت با این قطعنامه مخالفت کرد.
    این سومین باری است که شورای امنیت سازمان ملل تلاش می کند نام مسعود اظهر و گروه جیش محمد را در فهرست سیاه تحریم‌های سازمان ملل است.
    چین در سال‌های 2016 و 2017 نیز با قرار دادن نام مسعود اظهر در فهرست تروریست جهانی مخالفت کرده بود.
    گروه جیش محمد در سال 2001 در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفت.
    چین اعلام کرده که این فرآیند نیاز به تحقیق بیشتر دارد.
    سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که این کشور در خصوص قطعنامه موردنظر با تمامی طرفین در ارتباط بوده و رفتار مسئولانه‌ای در این خصوص نشان داده است.

    برچسب ها