عصر خودرو

وزیر اقتصاد عنوان کرد:

توسعه همکاری های تهران - باکو در دستور کار

عصر بازار- فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان بامداد پنجشنبه در راس یک هیات اقتصادی برای حضور در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، وارد باکو شد.

توسعه همکاری های تهران - باکو در دستور کار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شادا، فرهاد دژپسند در بدو ورود به باکو گفت: امروز اقتضا می کند که ما با جمهوری آذربایجان به دلیل مشترکات بسیار زیاد فرهنگی و اقلیمی روابط را فراتر از طرح های زیرساختی گسترش دهیم و در این زمینه ظرفیت و زمینه های خوبی هم وجود دارد.
    وی اظهار داشت: دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان می توانند روابط پولی و مالی، گردشگری و کشت فراسرزمینی را گسترش دهند.
    وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: ایران در دیپلماسی خارجی خود بر برقراری و تقویت روابط با کشورهای همسایه خیلی تاکید دارد و خوشبختانه یک ارتباط تاریخی خیلی خوبی میان ایران و جمهوری آذربایجان برقرار است.

    تاسیس شرکت های سرمایه گذاری مشترک عامل تعمیق روابط اقتصادی

    فرهاد دژپسند  در همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران و جمهوری آذربایجان در باکو نیز گفت: بهترین راه برای تعمیق روابط اقتصادی بین دو کشور، تاسیس شرکت های مشترک در حوزه های سرمایه گذاری، خدماتی، گردشگری و تجارت بین المللی با یک رویکرد مبتنی بر تضمین برد دو طرف است.
    وی افزود: دو کشور این ظرفیت را دارند و باید این کار را انجام دهند تا بتوانند به سرعت از آن بهره مند شوند.
    وی تصریح کرد که ایران معتقد است روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور هر چه بیشتر گسترش یابد، زمینه تسریع برای فرایند رشد و توسعه هر دو طرف فراهم می شود.
    دژپسند سطح روابط سیاسی دو کشور را عالی خواند و برای مصداق به 12 نوبت دیدار روسای جمهوری دو کشور طی پنج سال گذشته و بیش از 100 سفر متقابل هیات های بلند پایه دو طرف به کشور یکدیگر اشاره کرد و گفت: در واقع یک ارتباط بسیار وسیع میان دو کشور وجود دارد.
    وی افزود: باید از ظرفیت های موجود در روابط دو کشور در حوزه های مختلف و در سطحی بالا بهره برد و از این حسن روابط مسوولان ایران و جمهوری آذربایجان حداکثر استفاده را دو طرف داشته باشند.
    وی همچنین با اشاره به این که در سال گذشته حجم گردش تجاری میان ایران و جمهوری آذربایجان 75 درصد رشد داشته است بر ضرورت گسترش همکاری و فعالیت مشترک میان دو کشور تاکید کرد .
    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان افزود: بحث ارتقای روابط دو کشور یک ضرورت مقطعی کوتاه مدت نیست و باید یک راهبرد باشد و در این صورت می توانیم دست آورد قابل توجه در روابط اقتصادی میان خود داشته باشیم.
    دژپسند اظهار داشت: در مسیر فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و متنوع اقتصادی نباید هیچ مرزی باشد و مشکلات موجود در این راه را باید هر چه سریعتر برطرف کنیم.
    وی بخش خصوصی دو کشور را برای توسعه روابط اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، موثر دانست و افزود: برای استفاده از ظرفیت های موجود، نباید تعلل کرد و با سرعت بیشتر و با کیفیت برتر باید کارها را پیش ببریم.
    وی بکارگیری موثر و گسترش نظام بیمه را در همکاری های اقتصادی ناظر بر حوزه های کاری دو کشور بسیار مهم خواند و گفت: تجارت باید تحت پوشش های لازم  بیمه ای باشد که این امر با موافقتنامه های بیمه ای دو جانبه میتواند محقق شود تا تاجران بتوانند به راحتی و اطمینان فعالیت کنند.

    توسعه همکاری های کشاورزی، بانکی و ریلی تهران - باکو

    فرهاد دژپسند در دیدار با "ایمان کریم اف" وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان در زمینه توسعه کشت فراسرزمینی، همکاری در بخش قرنطینه دام و امنیت غذایی، تبادل تجربه در بخش کشاورزی، عملیاتی کردن اسناد موجود بین دو کشور در بخش کشاورزی و همکاری در زمینه کشت گلخانه ای و کشت و صنعت تبادل نظر کرد.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین با "المان رستم اف" رئیس کل بانک مرکزی جمهوری آذربایجان دیدار کرد و به بررسی همکاری های بانکی، بیمه ای، مالی و زمینه های تسهیل امورات بانکی بین دو کشور پرداخت.
    دژپسند در دیدار با "جاوید قربان اف" رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان هم در خصوص تکمیل دالان ریلی شمال – جنوب به ویژه راه آهن قطعه رشت – آستارا و توسعه همکاری های ریلی و اهمیت تکمیل دالان ریلی در افزایش حجم مبادلات تجاری به تبادل نظر پرداخت.
    یادآور می شود دکتر فرهاد دژپسند که برای شرکت در کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان وارد باکو شده است، ضمن حضور در مراسم امضای اسناد و تفاهم نامه های این اجلاس، با دیگر مقامات جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو می کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو